Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
RE5RWJssN13ph1
Ćwiczenie 1
Zaznacz odpowiedź. W akcie świadomości polegającym na wspominaniu upalnego dnia na plaży, noeza to... Możliwe odpowiedzi: 1. czynność wspominania., 2. dzień na plaży., 3. mentalny obraz dnia na plaży., 4. plaża.
R19R0b0c0uSmE1
Ćwiczenie 2
Zaznacz odpowiedź. Noemat to... Możliwe odpowiedzi: 1. przedmiot, na który ukierunkowany jest akt świadomości., 2. transcendentny wobec świadomości przedmiot empiryczny., 3. przeżycie psychiczne., 4. czynność świadomości.
RSNTGpL0SyJzL1
Ćwiczenie 3
Zaznacz odpowiedź. Właściwość aktów polegająca na tym, że są one ukierunkowane na konkretny przedmiot, to... Możliwe odpowiedzi: 1. intencjonalność., 2. transcendentalność., 3. celowość., 4. immanentność.
1
ROmOYD4GRoquy11
Ćwiczenie 4
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Ćwiczenie 4
Rpvp8WoHwxIEb
Nazwij kolejne kroki w procesie poznania według fenomenologii. 1. Wzięcie w nawias świata empirycznego: Tu uzupełnij. 2. Rozróżnienie noematu i noezy. Analiza zjawiania się przedmiotu w świadomości: Tu uzupełnij. 3. Wgląd w aprioryczną istotę przedmiotu: Tu uzupełnij.
R1TeJz8mc59eO2
Ćwiczenie 5
Zaznacz odpowiedzi. Czysta świadomość... Możliwe odpowiedzi: 1. jest aprioryczna., 2. ustanawia obiektywny sens przedmiotów., 3. jest możliwa do poznania po redukcji fenomenologicznej., 4. jest możliwa do poznania w doświadczeniu empirycznym., 5. ustanawia subiektywny sens przedmiotów., 6. to całokształt świadomych procesów psychicznych, które mają miejsce w ludzkim umyśle., 7. to inaczej: życie psychiczne jednostki ludzkiej.
R1PdEXmwrJoPt21
Ćwiczenie 6
Zdecyduj, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.. Husserl zaczerpnął ideę noezy od Arystotelesa. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W wyniku redukcji ejdetycznej możliwe jest poznanie konkretnego, jednostkowego przedmiotu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Innym określeniem redukcji ejdetycznej, jakiego używa Husserl, jest epoché. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Badanie czystej świadomości ma na celu osiągnięcie wiedzy obiektywnej. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
311
Ćwiczenie 7

Porównaj metodę empiryczną i metodę fenomenologiczną. Uzupełnij tabelę, a następnie zapisz wnioski w postaci krótkiej notatki.

R16wk4bjK2wEY
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.

Porównaj metodę empiryczną i metodę fenomenologiczną. Uzupełnij zestawienie, a następnie zapisz wnioski w postaci krótkiej notatki.

R1NGm8bMccTZy
Metoda empiryczna
Założenia: (tu wybierz) 1. obiektywne własności niezależnych od świadomości rzeczy, 2. wiedza nieuchronnie subiektywna, 3. doświadczenie, 4. wiedza obiektywna, 5. intencjonalne akty świadomości, 6. czysty opis, redukcja transcendentalna, 7. pozwala podmiotowi wykroczyć w akcie poznania ku rzeczywistości obiektywnej, 8. pozwala podmiotowi odnaleźć w czystej świadomości aprioryczny, obiektywny sens przedmiotów.
Przedmiot: (tu wybierz) 1. obiektywne własności niezależnych od świadomości rzeczy, 2. wiedza nieuchronnie subiektywna, 3. doświadczenie, 4. wiedza obiektywna, 5. intencjonalne akty świadomości, 6. czysty opis, redukcja transcendentalna, 7. pozwala podmiotowi wykroczyć w akcie poznania ku rzeczywistości obiektywnej, 8. pozwala podmiotowi odnaleźć w czystej świadomości aprioryczny, obiektywny sens przedmiotów.
Metody: (tu wybierz) 1. obiektywne własności niezależnych od świadomości rzeczy, 2. wiedza nieuchronnie subiektywna, 3. doświadczenie, 4. wiedza obiektywna, 5. intencjonalne akty świadomości, 6. czysty opis, redukcja transcendentalna, 7. pozwala podmiotowi wykroczyć w akcie poznania ku rzeczywistości obiektywnej, 8. pozwala podmiotowi odnaleźć w czystej świadomości aprioryczny, obiektywny sens przedmiotów.
Rezultaty – jak ocenia je Husserl: (tu wybierz) 1. obiektywne własności niezależnych od świadomości rzeczy, 2. wiedza nieuchronnie subiektywna, 3. doświadczenie, 4. wiedza obiektywna, 5. intencjonalne akty świadomości, 6. czysty opis, redukcja transcendentalna, 7. pozwala podmiotowi wykroczyć w akcie poznania ku rzeczywistości obiektywnej, 8. pozwala podmiotowi odnaleźć w czystej świadomości aprioryczny, obiektywny sens przedmiotów.

Metoda fenomenologiczna
Założenia: (tu wybierz) 1. obiektywne własności niezależnych od świadomości rzeczy, 2. wiedza nieuchronnie subiektywna, 3. doświadczenie, 4. wiedza obiektywna, 5. intencjonalne akty świadomości, 6. czysty opis, redukcja transcendentalna, 7. pozwala podmiotowi wykroczyć w akcie poznania ku rzeczywistości obiektywnej, 8. pozwala podmiotowi odnaleźć w czystej świadomości aprioryczny, obiektywny sens przedmiotów.
Przedmiot: (tu wybierz) 1. obiektywne własności niezależnych od świadomości rzeczy, 2. wiedza nieuchronnie subiektywna, 3. doświadczenie, 4. wiedza obiektywna, 5. intencjonalne akty świadomości, 6. czysty opis, redukcja transcendentalna, 7. pozwala podmiotowi wykroczyć w akcie poznania ku rzeczywistości obiektywnej, 8. pozwala podmiotowi odnaleźć w czystej świadomości aprioryczny, obiektywny sens przedmiotów.
Metody: (tu wybierz) 1. obiektywne własności niezależnych od świadomości rzeczy, 2. wiedza nieuchronnie subiektywna, 3. doświadczenie, 4. wiedza obiektywna, 5. intencjonalne akty świadomości, 6. czysty opis, redukcja transcendentalna, 7. pozwala podmiotowi wykroczyć w akcie poznania ku rzeczywistości obiektywnej, 8. pozwala podmiotowi odnaleźć w czystej świadomości aprioryczny, obiektywny sens przedmiotów.
Rezultaty – jak ocenia je Husserl: (tu wybierz) 1. obiektywne własności niezależnych od świadomości rzeczy, 2. wiedza nieuchronnie subiektywna, 3. doświadczenie, 4. wiedza obiektywna, 5. intencjonalne akty świadomości, 6. czysty opis, redukcja transcendentalna, 7. pozwala podmiotowi wykroczyć w akcie poznania ku rzeczywistości obiektywnej, 8. pozwala podmiotowi odnaleźć w czystej świadomości aprioryczny, obiektywny sens przedmiotów.
R1EVy0DUMc3Os
Wnioski (Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Posługując się uzupełnionym w ćwiczeniu 4 schematem, przeprowadź własne badanie fenomenologiczne. Stwórz przykład aktu świadomości, a następnie poddaj go odpowiedniej analizie. Zapisz w notatniku efekty kolejnych kroków.

Posługując się uzupełnionym w ćwiczeniu 4 zestawieniem, przeprowadź własne badanie fenomenologiczne. Stwórz przykład aktu świadomości, a następnie poddaj go odpowiedniej analizie. Zapisz w notatniku efekty kolejnych kroków.

RCt6OcIARnEV8
(Uzupełnij).