1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
RE7jZlEfXidB8
Na czym głównie polega koncept metody wstępującej? Możliwe odpowiedzi: 1. Na łączeniu podstawowych obiektów w coraz to bardziej skomplikowane struktury, 2. Na rozbijaniu skomplikowanych struktur na podstawowe obiekty, 3. Na dodawaniu nowych funkcjonalności do programu, 4. Na pisaniu czytelnego i zrozumiałego kodu
1
Ćwiczenie 2
R11n2j9MVndcJ
Na czym głównie polega koncept metody zstępującej? Możliwe odpowiedzi: 1. Na rozbijaniu problemu na jego czynniki pierwsze, 2. Na zmniejszaniu złożoności obliczeniowej, 3. Na dostrzeganiu podobieństw i różnic w schematach, 4. Na projektowaniu optymalnych czasowo rozwiązań
2
Ćwiczenie 3
R1NWVKrNgqOdy
Wskaż poprawną definicję paradygmatu programowania. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to wzorzec implementacyjny definiujący sposób patrzenia programisty na przepływ sterowania i wykonywanie programu, 2. Jest to wzorzec projektowy definiujący sposób optymalizacji czasowej rozwiązań, 3. Jest to wzorzec implementacyjny wyznaczający reguły nazewnictwa funkcji oraz zmiennych, 4. Jest to wzorzec projektowy definiujący sposób podziału głównego problemu na podproblemy
2
Ćwiczenie 4
RL1myzVGQd8VQ
Programowanie obiektowe bazuje na metodzie projektowej
2
Ćwiczenie 5
RzRQC1hmNOFZB
Zaznacz wszystkie zalety projektowania rozwiązań z wykorzystaniem metody wstępującej. Możliwe odpowiedzi: 1. Uzyskanie pewności, że wszystko, co implementujemy, ma swój cel oraz zastosowanie., 2. Proste dodawanie nowych funkcjonalności do istniejącego kodu., 3. Łatwe testowanie poszczególnych obiektów w naszym kodzie., 4. Mało chaotyczny proces implementacji., 5. Duża ilość kodu źródłowego., 6. Mała złożoność obliczeniowa.
3
Ćwiczenie 6
R1OHVmlNlsh79
Zaznacz wszystkie wady projektowania rozwiązań z zastosowaniem metody zstępującej. Możliwe odpowiedzi: 1. Duża ilość czasu potrzebna na rozbicie problemu na czynniki pierwsze., 2. Brak możliwości przetestowania napisanego programu, dopóki nie powstanie jego większa część., 3. Chaotyczny proces implementacji., 4. Utrudniony proces dodawania nowych funkcjonalności., 5. Brak dogłębnej analizy problemu., 6. Nie mamy pewności, czy to, co implementujemy, ma swój cel oraz zastosowanie.
Ćwiczenie 7

Zapoznaj się z algorytmami. Podpisz je odpowiednio, decydując, czy prezentują metodę zstępującą czy wstępującą.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna; indeks ciągu Fibonacciego

Wynik:

  • wyraz ciągu Fibonacciego o indeksie n

Przykład 1
Linia 1. funkcja Fibonacci otwórz nawias okrągły n zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 2. F otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy ← 0. Linia 3. F otwórz nawias kwadratowy 1 zamknij nawias kwadratowy ← 1. Linia 4. dla i znak równości 2 przecinek 3 przecinek kropka kropka kropka przecinek n wykonuj dwukropek. Linia 5. F otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy ← F otwórz nawias kwadratowy i − 1 zamknij nawias kwadratowy plus F otwórz nawias kwadratowy i − 2 zamknij nawias kwadratowy. Linia 6. zwróć F otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy.
Rz9YQzEb0pdaq
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Przykład 2
Linia 1. funkcja F otwórz nawias okrągły n zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 2. jeżeli n zamknij nawias ostrokątny 1 wykonaj dwukropek. Linia 3. zwróć F otwórz nawias okrągły n − 1 zamknij nawias okrągły plus F otwórz nawias okrągły n − 2 zamknij nawias okrągły. Linia 4. zwróć n.
RcvTHjbIS41T6
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
3
Ćwiczenie 8
R1KcRflJu4wlB
Wstaw każdy element do najlepiej pasującej dla niego grupy. Metoda wstępująca Możliwe odpowiedzi: 1. Rozbijanie głównego problemu na czynniki pierwsze, 2. Pewność, że nie zabraknie żadnej krytycznej funkcjonalności, 3. Tworzenie budowli z klocków dla dzieci, 4. Łączenie podstawowych funkcjonalności, 5. Budowanie zależności pomiędzy elementarnymi funkcjami, 6. Programowanie obiektowe, 7. Duża ilość czasu poświęcona na planowanie Metoda zstępująca Możliwe odpowiedzi: 1. Rozbijanie głównego problemu na czynniki pierwsze, 2. Pewność, że nie zabraknie żadnej krytycznej funkcjonalności, 3. Tworzenie budowli z klocków dla dzieci, 4. Łączenie podstawowych funkcjonalności, 5. Budowanie zależności pomiędzy elementarnymi funkcjami, 6. Programowanie obiektowe, 7. Duża ilość czasu poświęcona na planowanie