1
Pokaż ćwiczenia:
RpwBiSVq3G3ZT1
Ćwiczenie 1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
1
Ćwiczenie 2
R1DPcmH3lxg7O1
Opisz, z czego składa się zestaw do elektroforezy.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. opracowano na podstawie: www.khanacademy.org, licencja: CC BY-SA 3.0.
RibgHxCynS5ww
(Uzupełnij).
RCUIzkHFOlmmK1
Ćwiczenie 3
Którego zestawu użyjesz do analizy cząstek o ładunku ujemnym: „A” czy „B”? Zestaw pierwszy - A przedstawia pionowy prostokąt z wgłębieniem na górze. Na dole prostokąta zaznaczono plus, na górze minus. Zestaw drugi - B przedstawia pionowy prostokąt z wgłębieniem na górze. Na dole prostokąta zaznaczono minus, na górze plus. Możliwe odpowiedzi: 1. zestaw A, 2. zestaw B.
Źródło: GroMar Sp.z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rga8cSVLm1tw21
Ćwiczenie 4
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Którego zestawu użyjesz do analizy cząstek o ładunku dodatnim: „A” czy „B”? Zestaw pierwszy - A przedstawia pionowy prostokąt z wgłębieniem na górze. Na dole prostokąta zaznaczono plus, na górze minus. Zestaw drugi - B przedstawia pionowy prostokąt z wgłębieniem na górze. Na dole prostokąta zaznaczono minus, na górze plus. Możliwe odpowiedzi: 1. zestaw B, 2. zestaw A.
Źródło: GroMar Sp.z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R5L4DgiCQN9wg2
Ćwiczenie 5
Wybierz właściwe słowo. W elektroforezie żelowej wykorzystuje się różnicę w masie/rozpuszczalności związków. Związki o niższych masach łatwiej/trudniej przechodzą przez żel przez co znajdują się bliżej/dalej od linii startu. W przeciwieństwie do małych związków większe związki poruszają się szybciej/wolniej przez co pokonują krótszy/dłuższy dystans.
2
Ćwiczenie 6

Analizowano mieszaninę związków o ładunku ujemnym. Przygotowano odpowiedni zestaw. Przeprowadzono eksperyment, przepuszczając przez układ prąd o stałym napięciu 160 V. Płytkę wybarwiono oraz sfotografowano.

R7ABwQkCtlK5N
Wyjaśnij, na czym polega anaforeza i kataforeza.
Źródło: GroMar Sp.z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1JsgTUeCOMjP
(Uzupełnij).
2
Ćwiczenie 7

Analizowano mieszaninę związków o ładunku ujemnym. Przygotowano odpowiedni zestaw. Przeprowadzono eksperyment, przepuszczając przez układ prąd o stałym napięciu 160 V. Płytkę wybarwiono oraz sfotografowano.

Analizując prążki markera, oszacuj masę prążków zaznaczonych kolorem czerwonym i zielonym.

RnZCm04s6dy8m
Źródło: GroMar Sp.z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1UoxxTG5D9oL
Czerwony: około 1. 1000, 2. 1100, 3. 1400, 4. 1300, 5. 200, 6. 900, 7. 700, 8. 1200, 9. 400, 10. 500, 11. 800, 12. 300, 13. 600, 14. 100 ju
Zielony: około 1. 1000, 2. 1100, 3. 1400, 4. 1300, 5. 200, 6. 900, 7. 700, 8. 1200, 9. 400, 10. 500, 11. 800, 12. 300, 13. 600, 14. 100 ju
R1IL73SKbQr6A
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Analizowano mieszaninę związków o ładunku ujemnym. Przygotowano odpowiedni zestaw. Przeprowadzono eksperyment, przepuszczając przez układ prąd o stałym napięciu 160 V. Płytkę wybarwiono oraz sfotografowano.

W wyniku eksperymentu nie udało się całkowicie rozdzielić mieszaniny. Wskaż, który z czynników mógł mieć na to wpływ oraz co w przyszłości należałoby zmienić w trakcie analizy? Napięcie, temperaturę czy ciśnienie?

RNTRBehuvFdOL
Odpowiedź: (Uzupełnij).