1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
RiPcbiGGwBM5T
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
2
Ćwiczenie 2
R9DusF94goIJ7
Zdecyduj, czy podane elementy są istotne dla pseudokodu, czy nie, i przyporządkuj je do właściwych kategorii. Elementy istotne Możliwe odpowiedzi: 1. Jednoznaczność, 2. Poprawność algorytmu, 3. Syntaktyka, 4. Jasność przekazu, 5. Poprawność zapisu, 6. Czytelność, 7. Dostosowanie do języka programowania, 8. Semantyka Elementy pomijalne Możliwe odpowiedzi: 1. Jednoznaczność, 2. Poprawność algorytmu, 3. Syntaktyka, 4. Jasność przekazu, 5. Poprawność zapisu, 6. Czytelność, 7. Dostosowanie do języka programowania, 8. Semantyka
2
Ćwiczenie 3
RCuZXuIQQOkW0
Zaznacz fragmenty zdań odpowiednimi kolorami. Pseudokod Język Naturalny Schemat Blokowy
Rhg4VGdHIiD0V
grupa 1 Możliwe odpowiedzi: 1. element 1 grupy 2, 2. element 3 grupy 1, 3. element 2 grupy 2, 4. element 3 grupy 2, 5. element 3 grupy 2, 6. element 1 grupy 1, 7. element 4 grupy 1, 8. element 2 grupy 1, 9. element 2 grupy 2, 10. element 1 grupy 2 grupa 2 Możliwe odpowiedzi: 1. element 1 grupy 2, 2. element 3 grupy 1, 3. element 2 grupy 2, 4. element 3 grupy 2, 5. element 3 grupy 2, 6. element 1 grupy 1, 7. element 4 grupy 1, 8. element 2 grupy 1, 9. element 2 grupy 2, 10. element 1 grupy 2 grupa 2 Możliwe odpowiedzi: 1. element 1 grupy 2, 2. element 3 grupy 1, 3. element 2 grupy 2, 4. element 3 grupy 2, 5. element 3 grupy 2, 6. element 1 grupy 1, 7. element 4 grupy 1, 8. element 2 grupy 1, 9. element 2 grupy 2, 10. element 1 grupy 2
2
Ćwiczenie 4
R1Osjcm063yz6
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 5

Zapisz za pomocą pseudokodu algorytm, który oblicza napięcie elektryczne.

Wzór na obliczenie napięcia elektrycznego:

U = Wq

gdzie:

  • – napięcie elektryczne

  • – praca

  • – ładunek elektryczny

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • W – liczba rzeczywista; praca podana w dżulach

  • q – liczba rzeczywista; ładunek elektryczny podany w kulombach

Wynik:

  • U – liczba rzeczywista; napięcie elektryczne podane w woltach

Rf5ZfSrvRpCzM
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
3
Ćwiczenie 6

Za pomocą pseudokodu zapisz algorytm, który rozwiązuje równanie liniowe (znajduje miejsce zerowe funkcji liniowej).

Wzór funkcji liniowej:

f(x) = ax + b

gdzie:

  • – współczynnik kierunkowy prostej

  • – wyraz wolny

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • a – liczba rzeczywista; współczynnik przy niewiadomej x

  • b – liczba rzeczywista; wyraz wolny równania

Wynik:

  • x – liczba rzeczywista, wartość niewiadomej, dla której równanie jest oznaczone (podana funkcja liniowa przyjmuje wartość 0), komunikat Równanie tożsamościowe, gdy równanie jest spełnione dla wszystkich liczb rzeczywistych (współczynniki a i b równe 0), lub komunikat Równanie sprzeczne, gdy równanie nie ma rozwiązań (współczynnik a równy 0 i b różny od 0)

RbwuL7rac04h9
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 7

Zapisz za pomocą pseudokodu algorytm, który wypisuje liczby parzyste z przedziału zamkniętego od 0 do n.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna

Wynik:

  • liczby naturalne parzyste z przedziału [0, n]

RbwuL7rac04h9
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 8

Zapisz za pomocą pseudokodu algorytm, który wyznacza naturalne dzielniki pewnej liczby naturalnej.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczba – liczba naturalna

Wynik:

  • wypisane dzielniki naturalne podanej liczby

RbwuL7rac04h9
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 9

Za pomocą pseudokodu zapisz algorytm obliczania średniej n liczb rzeczywistych podanych przez użytkownika. Wartość n również podawana jest przez użytkownika.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna; informacja, z ilu liczb obliczana będzie średnia

  • aIndeks dolny 1, aIndeks dolny 2…, aIndeks dolny n – liczby rzeczywiste podane przez użytkownika

Wynik:

  • srednia – liczba rzeczywista; średnia arytmetyczna

R15OF2JZQUy69
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.