Sprawdź się
Przeprowadzono doświadczeń, których schematy przedstawiono poniżej. Oceń, w których probówkach zaszła reakcja chemiczna i na tej podstawie uzupełnij równania reakcji chemicznych (jeśli reakcja nie zachodzi, wpisz: „reakcja nie zachodzi”).
Przeprowadzono doświadczeń, których schematy opisano. Oceń, w których probówkach zaszła reakcja chemiczna i na tej podstawie uzupełnij równania reakcji chemicznych (jeśli reakcja nie zachodzi, wpisz: „reakcja nie zachodzi”).
Przeprowadzono doświadczenie chemiczne przedstawione na schemacie. Oceń prawdziwość podanych wniosków, zaznaczając odpowiednią komórkę tabeli.
Poniżej przedstawiono wzory sumaryczne wielu dobrze znanych Ci kwasów i wodorotlenków. Wybierz i wstaw do tabeli wzory wodorotlenków i kwasów, których należy użyć, aby otrzymać poniższe sole.
Uzupełnij równania reakcji chemicznych, korzystając ze wzorów sumarycznych podanych poniżej.
Uczniowie przeprowadzili doświadczenie, podczas którego do probówki zawierającej wodorotlenek wapnia (wodę wapienną), za pomocą rurki do napojów, wprowadzili wydychane powietrze. Zaobserwowali zmętnienie wody wapiennej.
Jeśli do roztworu chlorku żelaza() doda się wodorotlenku sodu, a następnie wody utlenionej, to obserwuje się powstawanie zielonkawej zawiesiny, która brunatnieje.
Przeprowadzono doświadczenie chemiczne zilustrowane rysunkiem:
Przeprowadzono doświadczenie chemiczne. Zapoznaj się z jego opisem.
Zapisz wzory produktów otrzymanych w probówkach nr i lub zaznacz, że reakcja nie zachodzi.
Probówka :
Probówka :
Podaj nazwę produktu otrzymanego w probówce nr .