Sprawdź się
Przeprowadzono doświadczeń, których schematy przedstawiono poniżej. Oceń, w których probówkach zaszła reakcja chemiczna i na tej podstawie uzupełnij równania reakcji chemicznych (jeśli reakcja nie zachodzi, wpisz: „reakcja nie zachodzi”).
Przeprowadzono doświadczeń, których schematy opisano. Oceń, w których probówkach zaszła reakcja chemiczna i na tej podstawie uzupełnij równania reakcji chemicznych (jeśli reakcja nie zachodzi, wpisz: „reakcja nie zachodzi”).

Przeprowadzono doświadczenie chemiczne przedstawione na schemacie. Oceń prawdziwość podanych wniosków, zaznaczając odpowiednią komórkę tabeli.

Poniżej przedstawiono wzory sumaryczne wielu dobrze znanych Ci kwasów i wodorotlenków. Wybierz i wstaw do tabeli wzory wodorotlenków i kwasów, których należy użyć, aby otrzymać poniższe sole.
Uzupełnij równania reakcji chemicznych, korzystając ze wzorów sumarycznych podanych poniżej.
- 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12.
- 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12.
- 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12.
- 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12.
- 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12.
- 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12.
- 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12.
Uczniowie przeprowadzili doświadczenie, podczas którego do probówki zawierającej wodorotlenek wapnia (wodę wapienną), za pomocą rurki do napojów, wprowadzili wydychane powietrze. Zaobserwowali zmętnienie wody wapiennej.

- Napisz nazwę systematyczną składnika wydychanego powietrza odpowiedzialnego za zmętnienie wody wapiennej.
- Uzupełnij równanie reakcji chemicznej, która zaszła w probówce, korzystając z podanych poniżej wzorów sumarycznych.
Jeśli do roztworu chlorku żelaza() doda się wodorotlenku sodu, a następnie wody utlenionej, to obserwuje się powstawanie zielonkawej zawiesiny, która brunatnieje.
- Uzupełnij równania reakcji chemicznych opisanych w treści zadania, korzystając ze wzorów sumarycznych i współczynników stechiometrycznych podanych w ramce.
1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. , 16. , 17. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. , 16. , 17. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. , 16. , 17. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. , 16. , 17.
- Która z zapisanych reakcji chemicznych jest reakcją utleniania-redukcji?
Przeprowadzono doświadczenie chemiczne zilustrowane rysunkiem:
Przeprowadzono doświadczenie chemiczne. Zapoznaj się z jego opisem.

Zapisz wzory produktów otrzymanych w probówkach nr i lub zaznacz, że reakcja nie zachodzi.
Probówka :
Probówka :
Podaj nazwę produktu otrzymanego w probówce nr .
