Na podstawie poniższego tekstu odpowiedz na pytania.
Wzrost świadomości pacjentów, ich potrzeb oraz oczekiwań dotyczących świadczeń zdrowotnych, w powiązaniu z nasilającą się konkurencją na rynku usług medycznych, sprawia, że utrzymanie się, przetrwanie i rozwój placówki lecznictwa zamkniętego zależy w dużej mierze od oferowanej przez nią jakości. Jakość ta pojmowana jest szeroko, dotyczy bowiem wszystkich aspektów funkcjonowania szpitala – zakresu oferowanych usług, sposobu i szybkości ich realizowania, organizacji i przebiegu procesu leczenia, stosowania nowoczesnych metod diagnostyki i terapii itp. Istotnym elementem jest także podejście do pacjenta, dbałość o jego komfort oraz zaspokojenie potrzeb biopsychospołecznych. Koncentracja na pacjencie, uwzględnianie jego perspektywy, jest istotą koncepcji funkcjonalnej, która akcentuje m.in. konieczność poprawy komunikacji z usługobiorcą. Proces wprowadzania konstruktywnych zmian w organizacji jest złożony i długotrwały, wymaga m.in. modyfikacji postaw i zachowań personelu, wiąże się z doskonaleniem kompetencji, zarówno twardych (wiedza, specyficzne umiejętności zawodowe), jak i miękkich (psychospołecznych), umożliwiających budowanie trwałych relacji i skuteczne komunikowanie się z pacjentami, członkami zespołu terapeutycznego oraz kadrą zarządzającą. Zachowania pracowników są często główną barierą w budowaniu efektywności i sprawnym zarządzaniu organizacją, jaką jest szpital. W procesie świadczenia usługi znaczenie ma bowiem nie tylko wiedza, specjalistyczne umiejętności oraz zgodność postępowania z obowiązującymi w danej dziedzinie standardami, ale także poziom zaangażowania pracowników. Pacjenci oczekują, co oczywiste, przede wszystkim rozwiązania problemu zdrowotnego, nie bez znaczenia jest jednak kontekst, w jakim się to odbywa. Innymi słowy, oprócz uzyskania trafnej diagnozy, pacjent dostrzega i wartościuje wszystkie elementy świadczonej usługi, oczekując także wielowymiarowego wsparcia (informacyjnego, instrumentalnego oraz emocjonalnego), dialogu, wysłuchania jego sugestii i traktowania w sposób podmiotowy.
Indeks górny Fragment rozprawy doktorskiej Ewy Jakubek Wpływ standaryzacji świadczeń medycznych na jakość opieki zdrowotnej, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Wydział Nauk o Zdrowiu, Poznań 2021. Indeks górny koniecFragment rozprawy doktorskiej Ewy Jakubek Wpływ standaryzacji świadczeń medycznych na jakość opieki zdrowotnej, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Wydział Nauk o Zdrowiu, Poznań 2021.
R18KKjDwGNKR0
Rh6hUml50StOg
R1HjO1vcAbN0B1
Ćwiczenie 4
R1WEjH4IwgaU62
Ćwiczenie 5
RUyD22nS2tUUq2
Ćwiczenie 6
Łączenie par. . Niepoprawna odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. A. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. . Niepoprawna odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. A. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Zaznacz, czy dane stwierdzenie jest prawdziwe czy fałszywe.
Stwierdzenie
Prawda
Fałsz
Usługi stomatologiczne w Polsce w 2017 roku częściej opłacano z prywatnych środków finansowych pacjentów.
□
□
Dostęp do usług medycznych w Polsce bada się za pomocą wskaźnika określającego proporcje wydatków na leczenie pozaszpitalne w stosunku do wydatków na leczenie szpitalne.
□
□
Samorządy terytorialne nie ponoszą kosztów związanych z opieką zdrowotną.
□
□
Turystyka medyczna nie jest zaliczana do działu usług medycznych.