Sprawdź się
Połącz odległości punktów od źródła fal z różnicą faz im odpowiadającą.
<span aria-label="początek ułamka, dwa, mianownik, trzy, koniec ułamka, PI" role="math"><math><mrow><mfrac><mrow><mn>2</mn></mrow><mrow><mn>3</mn></mrow></mfrac><mi> π </mi></mrow></math></span>, <span aria-label="początek ułamka, siedem, mianownik, dwa, koniec ułamka, PI" role="math"><math><mrow><mfrac><mrow><mn>7</mn></mrow><mrow><mn>2</mn></mrow></mfrac><mi> π </mi></mrow></math></span>, <span aria-label="początek ułamka, dziesięć, mianownik, sześć, koniec ułamka, PI" role="math"><math><mrow><mfrac><mrow><mn>10</mn></mrow><mrow><mn>6</mn></mrow></mfrac><mi> π </mi></mrow></math></span>, 0, <span aria-label="PI" role="math"><math><mrow><mi> π </mi></mrow></math></span>, <span aria-label="początek ułamka, jeden, mianownik, dwa, koniec ułamka, PI" role="math"><math><mrow><mfrac><mrow><mn>1</mn></mrow><mrow><mn>2</mn></mrow></mfrac><mi> π </mi></mrow></math></span>
Rysunek (przypominający doświadczenie 1) do zadań 5, 6, 7 i 8.
Janek wykonał doświadczenie 1 – zaznaczył na sznurze dwa punkty i wywołał na sznurze falę harmoniczną. Całe doświadczenie nagrał kamerą. Na stopklatce zauważył, że jego dwa punkty mają identyczne wychylenie z położenia równowagi. Czy to oznacza, że są one zgodne w fazie? Odpowiedź uzasadnij.