Sprawdź się
Określ prawdziwość poniższych zdań.
Zdanie | Prawda | Fałsz |
Klucz elektrolityczny pozwala na dyfuzję jonów pomiędzy półogniwami. | □ | □ |
W konwencji sztokholmskiej anoda zapisywana jest po prawej stronie. | □ | □ |
Klucz elektrolityczny pozwala na dyfuzję jonów pomiędzy półogniwami. | □ | □ |
Uczniowie mieli za zadanie zbudować ogniwo. Do dyspozycji otrzymali płytkę ze srebra oraz płytkę cynkową, roztwory azotanu() srebra() i azotanu() cynku o stężeniu oraz nasycony roztwór azotanu() potasu. Ponadto otrzymali woltomierz, kable z krokodylkami i u–rurkę.
Na podstawie powyższej informacji określ, który z metali będzie pełnił funkcję katody, a który anody. Zapisz odpowiednie równania reakcji.
Uczniowie mieli za zadanie zbudować ogniwo. Do dyspozycji otrzymali płytkę ze srebra oraz płytkę cynkową, roztwory azotanu() srebra() i azotanu() cynku o stężeniu oraz nasycony roztwór azotanu() potasu. Ponadto otrzymali woltomierz, kable z krokodylkami i u–rurkę.
Korzystając z konwencji sztokholmskiej, zapisz schemat ogniwa.
Uczniowie mieli za zadanie skonstruować ogniwo kadmowo–miedziane. Do dyspozycji otrzymali: płytkę kadmową oraz miedzianą, krokodylki, woltomierz, kable, U–rurkę, roztwór klucza elektrolitycznego, roztwór siarczanu() miedzi() oraz roztwór siarczanu() kadmu o stężeniu .
Wykonaj poniższe polecenia.
a) Który z metali będzie pełnił funkcję katody, a który anody? Zapisz odpowiednie równania reakcji.
b) Korzystając z konwencji sztokholmskiej, zapisz schemat ogniwa.
Uczniowie mieli za zadanie skonstruować ogniwo kadmowo–miedziane. Do dyspozycji otrzymali: płytkę kadmową oraz miedzianą, krokodylki, woltomierz, kable, U–rurkę, roztwór klucza elektrolitycznego, roztwór siarczanu() miedzi() oraz roztwór siarczanu() kadmu o stężeniu .
W trakcie przygotowywania półogniwa kadmowego okazało się, że butelka z roztworem siarczanu() kadmu jest pusta. Oblicz, ile gramów siarczanu() kadmu należy użyć do przygotowania roztworu o stężeniu .