Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
RGViujHKt3Hmd1
Ćwiczenie 2
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R1KExWO2VlHoA11
Ćwiczenie 3
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło: Pixabay License, dostępne w internecie: pixabay.com.
R13jgTtRD9UIk
Ćwiczenie 3
Zaznacz, która forma ochrony brzegu w najmniejszym stopniu ingeruje w krajobraz pasa pobrzeży. Możliwe odpowiedzi: 1. pas traw
RUQSiXj6bIAkd1
Ćwiczenie 4
Przenieś wybrane metody ochrony brzegu do odpowiedniej grupy. Biotechniczne: Możliwe odpowiedzi: 1. ostrogi, 2. zalesianie, 3. progi podwodne, 4. falochrony, 5. płotki wydmotwórcze, 6. opaski brzegowe, 7. zakrzewianie, 8. zatrawianie Hydrotechniczne: Możliwe odpowiedzi: 1. ostrogi, 2. zalesianie, 3. progi podwodne, 4. falochrony, 5. płotki wydmotwórcze, 6. opaski brzegowe, 7. zakrzewianie, 8. zatrawianie
Przenieś wybrane metody ochrony brzegu do odpowiedniej grupy. Biotechniczne: Możliwe odpowiedzi: 1. ostrogi, 2. zalesianie, 3. progi podwodne, 4. falochrony, 5. płotki wydmotwórcze, 6. opaski brzegowe, 7. zakrzewianie, 8. zatrawianie Hydrotechniczne: Możliwe odpowiedzi: 1. ostrogi, 2. zalesianie, 3. progi podwodne, 4. falochrony, 5. płotki wydmotwórcze, 6. opaski brzegowe, 7. zakrzewianie, 8. zatrawianie
R4GI7Cw8YgXfC1
Ćwiczenie 5
Uzupełnij tekst. Proces niszczenia klifu przez działalność morza – 1. niszę abrazyjną, 2. klifu, 3. linii brzegowej, 4. abrazja, 5. platforma akumulacyjna, powoduje konieczność stosowania różnych metod ochrony brzegu. Fale, które uderzają o brzeg wysoki, wymywają z niego skały tworząc 1. niszę abrazyjną, 2. klifu, 3. linii brzegowej, 4. abrazja, 5. platforma akumulacyjna. Materiał skalny wleczony jest przez fale i pozostawiany w miejscu określanym jako 1. niszę abrazyjną, 2. klifu, 3. linii brzegowej, 4. abrazja, 5. platforma akumulacyjna. Dalsze wymywanie skał powoduje oberwanie 1. niszę abrazyjną, 2. klifu, 3. linii brzegowej, 4. abrazja, 5. platforma akumulacyjna, co w konsekwencji oznacza cofanie się 1. niszę abrazyjną, 2. klifu, 3. linii brzegowej, 4. abrazja, 5. platforma akumulacyjna wgłąb lądu.
Uzupełnij tekst. Proces niszczenia klifu przez działalność morza – 1. niszę abrazyjną, 2. klifu, 3. linii brzegowej, 4. abrazja, 5. platforma akumulacyjna, powoduje konieczność stosowania różnych metod ochrony brzegu. Fale, które uderzają o brzeg wysoki, wymywają z niego skały tworząc 1. niszę abrazyjną, 2. klifu, 3. linii brzegowej, 4. abrazja, 5. platforma akumulacyjna. Materiał skalny wleczony jest przez fale i pozostawiany w miejscu określanym jako 1. niszę abrazyjną, 2. klifu, 3. linii brzegowej, 4. abrazja, 5. platforma akumulacyjna. Dalsze wymywanie skał powoduje oberwanie 1. niszę abrazyjną, 2. klifu, 3. linii brzegowej, 4. abrazja, 5. platforma akumulacyjna, co w konsekwencji oznacza cofanie się 1. niszę abrazyjną, 2. klifu, 3. linii brzegowej, 4. abrazja, 5. platforma akumulacyjna wgłąb lądu.
R1aFFGiMgjOWu2
Ćwiczenie 6
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 6
R1GlyrQrHFohI
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 7
Zapoznaj się z danymi dotyczącymi dotyczącymi cofania się brzegu w Trzęsaczu. Jakie zjawiska mogły wpływać na zmianę tempa cofania się klifu?
Zapoznaj się z historycznym zapisem dotyczącym cofania się brzegu w Trzęsaczu. Jakie zjawiska mogły wpływać na wzrost tempa cofania się klifu?
R1YUas0LB8eHv
Ilustracja przedstawia morze, brzeg, wzniesienie, na którym stoi budynek. Od dołu ilustracji do połowy wzniesienia, na którym stoi kościół, zaznaczono daty oraz metry. 1880/91 rok 0 metrów. 1868‑1874 rok jeden metr. 1855 rok 5 metrów. 1820 rok 13 metrów. 1806 rok 15 metrów. 1750 rok 58 metrów. 1270 rok prawdopodobnie około 1800 metrów.
R1QTgGbJYjzcQ
(Uzupełnij).
Zastanów się, co jest główną przyczyną wzrostu tempa cofania się klifu.
Od XIII w. do początku XVIII w. tempo cofania się brzegu było szybkie, na co wpływały falowanie i budowa geologiczna dwudzielnej gliny. W XVIII w. zaczęto stosować zabezpieczenia stoku (pierwotnie były to wały kamieniste, obecnie jest to opadka podtrzymująca), co spowolniło abrazję.
R1MhuQvd8QYia31
Ćwiczenie 8
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.