Sprawdź się
Zapoznaj się z danymi na wykresie i wykonaj polecenie.
Zapoznaj się z danymi na wykresie i wykonaj polecenie.
Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.
Jak telewizja zmieniła świat?Pod koniec lat 80. Kenia sprowadzała około 60 procent programów telewizyjnych, Australia – 46 procent, Ekwador – 70 procent, a Hiszpania – 35 procent. Większa część tego importu pochodziła z USA. Amerykański serial Domek na prerii nadawano w 110 krajach, a serial Dallas – w 96.
Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.
Rola debat telewizyjnych na kanałach Pierwyj oraz Rossija 1 w okresie wyborów prezydenckich w Rosji w 2018 rokuW wyborach prezydenckich startowało 8 uczestników (...). Byli świadomi i podkreślali to, że żaden z nich, oprócz urzędującego prezydenta, nie ma szans na zwycięstwo w obecnym systemie. Można tutaj wymienić następujące metody działania stosowane w kampanii wyborczej, które to spowodowały:
1) Spoiler polityczny – czyli specjalne wprowadzenie kandydata o poglądach zbliżonych do poglądów innego kandydata. (…)
2) Dead Agent – czyli technika czarnego PR‑u, polegająca na tym, że pewne idee są reprezentowane, utożsamiane z bardzo kontrowersyjnymi osobami. Zatem dane treści przekazywane przez taką osobę będą uważane za mało wiarygodne i odbierane negatywnie. (…)
3) Format debat, który eliminował jakąkolwiek rzeczową komunikację – nie tylko pomiędzy kandydatami a prezydentem, ale też i pomiędzy samymi kandydatami. Zamiast merytorycznych dyskusji na ważne tematy widzom przedstawiono telewizyjne show.
4) Czas, w którym w telewizji były emitowane debaty – o 8 rano i o 23.15, czyli pory mniejszej oglądalności.
Zapoznaj się ze źródłami i wykonaj ćwiczenie.
Źródło I
Po co nam ta telewizja? Koniec ery szklanego ekranuChoć takie serwisy, jak Netflix, Hulu czy też YouTube coraz częściej określa się mianem „pogromców telewizji”, to jednak wieszczenie nagłej i natychmiastowej śmieci tego medium wydaje się cokolwiek przedwczesne. (…)
Jednego możemy być pewni: Telewizja nie umrze nagle. Nie doczekamy się żadnego spektakularnego wydarzenia, które zakończy jej żywot. Zamiast tego będziemy świadkami, jak powoli traci swoje pierwotne znaczenie. Taki los czeka każde medium, które nie potrafi dostosować się do potrzeb konsumenta.
Źródło II
Charakterystyka pokolenia YPrzedstawiciele pokolenia Y mają wiele umiejętności przydatnych dla pracodawców, jak na przykład to, że znają się na komputerach. Potrafią odnaleźć informacje, o których istnieniu początkowo nawet nie wiedzą (inna sprawa, że często nie mają pojęcia, co z tymi informacjami zrobić). Są świetnie przygotowani do poruszania się w obszarach związanych z gospodarką globalną i różnorodnością kulturową.