11
Pokaż ćwiczenia:
RdRfpF23ZCclk1
Ćwiczenie 1
Zaznacz zdania prawdziwe dotyczącej odwrotnej notacji polskiej. Możliwe odpowiedzi: 1. Została przedstawiona przez polskiego matematyka Jana Łukasiewicza., 2. Jest zapisem postfiksowym., 3. Jest zapisem prefiksowym., 4. Jest zapisem infiksowym., 5. Nie wymaga użycia nawiasów., 6. Jest sposobem zapisu wyrażeń, którego używamy w codziennym życiu., 7. Jest głównie używana w informatyce.
R1H1BbUVZeORw1
Ćwiczenie 2
Czym jest odwrotna notacja polska? Możliwe odpowiedzi: 1. Jest sposobem zapisu wyrażeń arytmetycznych, w którym najpierw stawiamy znak, a na końcu operandy., 2. Jest sposobem zapisu wyrażeń arytmetycznych, w którym najpierw stawiamy operandy, a na końcu operator., 3. Jest sposobem zapisu wyrażeń arytmetycznych, w którym stawiamy znak pomiędzy operandy.
Rmhk4ITsAAt2n2
Ćwiczenie 3
Połącz wyrażenia z nazwami sposobów, w jakich zostały zapisane. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2.
RKIUvXgsdwnqW2
Ćwiczenie 4
W algorytmie konwersji wyrażenia z klasycznego sposobu infiksowego na odwrotną notację polską, co należy zrobić, gdy nie mamy już elementu do odczytania z wejścia, a na stosie znajdują się operatory? Możliwe odpowiedzi: 1. - Należy zdjąć wszystkie operatory ze stosu i przekazać je kolejno na wyjście., 2. , 3. , 4.
R1APhT6VFV8qZ2
Ćwiczenie 5
W algorytmie konwersji wyrażenia z klasycznego sposobu infiksowego na odwrotną notację polską, co należy zrobić, gdy odczytanym elementem będzie nawias zamykający? Możliwe odpowiedzi: 1. Należy kolejno zdjąć operatory ze stosu i umieścić je na wyjście, aż do pojawienia się nawiasu otwierającego, którego tylko zdejmujemy ze stosu., 2. Należy umieścić nawias na stosie., 3. Należy zdjąć wszystkie operatory ze stosu aż do napotkania nawiasu otwierającego., 4. Należy przekazać nawias na wyjście.
RnMEnY8sl09My3
Ćwiczenie 6
Uzupełnij wyrażenie odpowiednimi operatorami i operandami w prawidłowej kolejności. Wyrażenie 4 ÷ (2 · 3) ^ 5 - (9 + 1) przekształcone na wyrażenie w odwrotnej notacji polskiej będzie wyglądało następująco:
1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4 1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4 1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4 1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4 1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4 1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4 1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4 1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4 1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4 1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4 1. 2, 2. ^, 3. -, 4. +, 5. ÷, 6. 9, 7. 1, 8. 3, 9. ·, 10. 5, 11. 4
RdshQoKLbpewo3
Ćwiczenie 7
Jakie elementy będą znajdowały się na stosie w momencie odczytywania ostatniej liczby - „1” z następującego wyrażenia (2 + 8) · 5) ÷ 2 · (3 + 2 · 1)? Uzupełnij stos odpowiednimi operandami w prawidłowej kolejności Stos
1. ·, 2. (, 3. + 1. ·, 2. (, 3. + 1. ·, 2. (, 3. + ·
RqItrnvhRw4ES3
Ćwiczenie 8
Uzupełnij zdanie. Wartość wyrażenia zapisanego w odwrotnej notacji polskiej 5 1 3 3 · + · 5 3 ^ 5 5 · 4 · - ÷ wynosi Tu uzupełnij