Korzystając z bazy danych dziennika szkolnego, którą posługujemy się w tym e‑materiale, stwórz zapytania umożliwiające rozwiązanie ćwiczeń.

1
Pokaż ćwiczenia:
R1IxwQbWtwypr1
Ćwiczenie 1
Wskaż łączną liczbę uczniów klas 2a i 2b, których nazwiska kończą się na k. Możliwe odpowiedzi: 1. 2, 2. 5, 3. 9, 4. 14, 5. 17, 6. 21
Rotw3pLBYyD9q1
Ćwiczenie 2
Liczba uczniów zamieszkałych przy ulicy rozpoczynającej się literą I: Tu uzupełnij Liczba uczniów zamieszkałych przy ulicy zawierającej w nazwie przynajmniej jedną literę y: Tu uzupełnij Liczba uczniów zamieszkałych przy ulicy zawierającej w nazwie przynajmniej jedną literę e oraz równocześnie przynajmniej jedną literę o: Tu uzupełnij
R3VRQBaKTwNPl2
Ćwiczenie 3
Połącz w pary średnią ocenę wystawioną przez nauczyciela informatyki Wojciecha Janika, z klasą która taką średnią uzyskała: 1a Możliwe odpowiedzi: 1. 3,2424, 2. 2,9344, 3. 3,0222, 4. 2,8361 2c Możliwe odpowiedzi: 1. 3,2424, 2. 2,9344, 3. 3,0222, 4. 2,8361 3e Możliwe odpowiedzi: 1. 3,2424, 2. 2,9344, 3. 3,0222, 4. 2,8361 3d Możliwe odpowiedzi: 1. 3,2424, 2. 2,9344, 3. 3,0222, 4. 2,8361
RTniVt0ODWBMV2
Ćwiczenie 4
Przypisz wymienionych poniżej uczniów do odpowiedniej grupy: Uczeń w roku 2009 otrzymał tylko jedną jedynkę Możliwe odpowiedzi: 1. Piotr Walasek, 3e, 2. Barbara Wasiak, 2e, 3. Ewelina Tyla, 2d, 4. Jan Augustyniak, 1e, 5. Beata Stan, 1b, 6. Maria Szedzin, 3d, 7. Anna Sala, 2a, 8. Anita Sielecka, 2d Uczeń w roku 2009 otrzymał dokładnie dwie jedynki Możliwe odpowiedzi: 1. Piotr Walasek, 3e, 2. Barbara Wasiak, 2e, 3. Ewelina Tyla, 2d, 4. Jan Augustyniak, 1e, 5. Beata Stan, 1b, 6. Maria Szedzin, 3d, 7. Anna Sala, 2a, 8. Anita Sielecka, 2d Uczeń w roku 2009 otrzymał trzy lub więcej jedynek Możliwe odpowiedzi: 1. Piotr Walasek, 3e, 2. Barbara Wasiak, 2e, 3. Ewelina Tyla, 2d, 4. Jan Augustyniak, 1e, 5. Beata Stan, 1b, 6. Maria Szedzin, 3d, 7. Anna Sala, 2a, 8. Anita Sielecka, 2d
R1bXaVKpIZ39e2
Ćwiczenie 5
Uporządkuj przedmioty szkolne w sposób rosnący, rozpoczynając od tych zajęć, z których uczennica Dorota Mrozek uzyskała najmniej ocen, a kończąc na tych, z których posiada ich najwięcej w dzienniku: Elementy do uszeregowania: 1. polski, 2. geografia, 3. fizyka, 4. angielski, 5. historia
RSu76MGgdwDOb3
Ćwiczenie 6
Wstaw odpowiednie wartości do danych statystycznych dotyczących tylko klasy 2a: Liczba ocen niedostatecznych lub dopuszczających z języka polskiego: 1. 25, 2. 23, 3. 17, 4. 56, 5. 51, 6. 49, 7. 19, 8. 44, 9. 16, 10. 32, 11. 21, 12. 37, 13. 15, 14. 12

Liczba ocen bardzo dobrych z geografii: 1. 25, 2. 23, 3. 17, 4. 56, 5. 51, 6. 49, 7. 19, 8. 44, 9. 16, 10. 32, 11. 21, 12. 37, 13. 15, 14. 12

Liczba ocen dostatecznych z fizyki lub chemii: 1. 25, 2. 23, 3. 17, 4. 56, 5. 51, 6. 49, 7. 19, 8. 44, 9. 16, 10. 32, 11. 21, 12. 37, 13. 15, 14. 12
R13dExe0VwtE13
Ćwiczenie 7
Połącz w pary imię i nazwisko nauczyciela ze średnią z ocen, które wystawił ten prowadzący w klasie 1e: Anna Kisiel Możliwe odpowiedzi: 1. 3,2292, 2. 2,9138, 3. 2,9259, 4. 3,1666 Jan Bartnik Możliwe odpowiedzi: 1. 3,2292, 2. 2,9138, 3. 2,9259, 4. 3,1666 Wojciech Janik Możliwe odpowiedzi: 1. 3,2292, 2. 2,9138, 3. 2,9259, 4. 3,1666 Halina Wypych Możliwe odpowiedzi: 1. 3,2292, 2. 2,9138, 3. 2,9259, 4. 3,1666
RZCPokMqJ0xcc3
Ćwiczenie 8
Uporządkuj klasy szkolne według średniej oceny z matematyki, którą uzyskali wszyscy jej uczniowie - rozpocznij od klasy, która uzyskała najwyższą średnią, a zestawienie zakończ klasą, która poradziła sobie na matematyce najsłabiej: Elementy do uszeregowania: