Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
11
Pokaż ćwiczenia:
RgKPrLEmQ2DMK1
Ćwiczenie 1
Wskaż, kto jest twórcą metody Monte Carlo. Możliwe odpowiedzi: 1. Stanisław Ulam, 2. Stefan Banach, 3. Isaac Newton, 4. Alan Turing
R1a5M1Jnbc7bh1
Ćwiczenie 2
Wskaż, które czynniki wpływają na dokładność metody Monte Carlo. Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. liczba losowań, 2. dokładność zastosowanego generatora liczb pseudolosowych, 3. liczba linijek kodu, 4. wybrany język programowania
R1MsI0TbdP3P82
Ćwiczenie 3
Metoda Monte Carlo służy tylko do wyznaczania wartości liczby π. Możliwe odpowiedzi: 1. Prawda, 2. Fałsz
R1cjGdABqTxlu2
Ćwiczenie 4
Wskaż, dla jakiej spośród poniższych ilości losowań wynik badany metodą Monte Carlo powinien być najbardziej dokładny. 10
100
1000
10000
R1PEDGqFkJIRH2
Ćwiczenie 5
Danych jest 10000 losowych liczb z przedziału (0, 1). Czy jesteś w stanie je wykorzystać, aby wyznaczyć przybliżenie liczby pi? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, 2. Nie
RlpOGwAJNW9cH2
Ćwiczenie 6
Dostępne opcje do wyboru: lrzutów, ltrafień. Polecenie: Uzupełnij wzór na przybliżenie liczby π w metodzie Monte Carlo. π4 luka do uzupełnienia / luka do uzupełnienia
R1bVVASiI3hRc3
Ćwiczenie 7
Uzupełnij tekst, wstawiając w puste miejsce właściwą wartość. Załóż, że każde kolejne losowanie w metodzie Monte Carlo trwa 1 sekundę. Masz 3 godziny, aby przeprowadzić symulację. 1. 3600, 2. 10800, 3. 180, 4. 18000, 5. 1000000 losowań pozwoli osiągnąć największą dokładność w tym czasie.
31
Ćwiczenie 8

Uzupełnij poniższy algorytm, dopasowując elementy tak, aby poprawnie wyznaczał on przybliżenie liczby pi metodą Monte Carlo z wykorzystaniem kwadratu o boku długości 2, o środku w punkcie ( 0 , 0 ) . Zmienne x oraz y oznaczają współrzędne wylosowanych punktów w zakresie kwadratu.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczba_rzutow – liczba losowań punktów; liczba naturalna

  • liczba_trafien – liczba wylosowanych punktów, które znalazły się wewnątrz koła; liczba naturalna

  • losuj() – funkcja, która losuje liczbę rzeczywistą w zakresie  0 , 1

Wynik:

  • przyblizona_liczba_pi – przybliżona wartość liczby pi; liczba rzeczywista

RvD02DafNChuk
Uzupełnij poniższy algorytm wyznaczający liczbę pi metodą Monte Carlo: liczba_rzutow = 10000;
liczba_trafien = 0

i = 0;
dopóki 1. x*x + y*y <= 1, 2. liczba_trafien + 1, 3. i < liczba_rzutow, 4. 4 * liczba_trafien/liczba_rzutow wykonuj:
x = 2 * rand() - 1
y = 2 * rand() - 1

jeżeli 1. x*x + y*y <= 1, 2. liczba_trafien + 1, 3. i < liczba_rzutow, 4. 4 * liczba_trafien/liczba_rzutow
liczba_trafien = 1. x*x + y*y <= 1, 2. liczba_trafien + 1, 3. i < liczba_rzutow, 4. 4 * liczba_trafien/liczba_rzutow

i = i + 1

wypisz(1. x*x + y*y <= 1, 2. liczba_trafien + 1, 3. i < liczba_rzutow, 4. 4 * liczba_trafien/liczba_rzutow)