1
Show exercises:
1
Exercise 1

In each group choose the element that doesn’t match the rest. 

W każdej grupie wybierz element, który nie pasuje do pozostałych.

R7e3sTnhJEFPM
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 2

Match the beginnings of the sentences with their endings.

Połącz początki zdań z ich zakończeniami.

R5MAXdkul9aGV
The next time they want a snack, they can open the fridge and Możliwe odpowiedzi: 1. modeling healthy habits., 2. our children will follow., 3. grab something healthy., 4. they think of eating., 5. it affects their interests. If we eat healthy food and snack on nutritious things Możliwe odpowiedzi: 1. modeling healthy habits., 2. our children will follow., 3. grab something healthy., 4. they think of eating., 5. it affects their interests. Feeding teenagers healthy food won’t change how Możliwe odpowiedzi: 1. modeling healthy habits., 2. our children will follow., 3. grab something healthy., 4. they think of eating., 5. it affects their interests. Education is an important part of Możliwe odpowiedzi: 1. modeling healthy habits., 2. our children will follow., 3. grab something healthy., 4. they think of eating., 5. it affects their interests. They’ll most likely listen to what you have to say because Możliwe odpowiedzi: 1. modeling healthy habits., 2. our children will follow., 3. grab something healthy., 4. they think of eating., 5. it affects their interests.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Choose all the correct answers. Sometimes only one answer is correct.

Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Czasami tylko jedna odpowiedź jest poprawna.

R121hAXNgankQ
1. The problem with the diet of today’s teenagers is that it lacks fruits and vegetables. TRUEFALSE
2. The best way to change eating habits is to introduce radical changes. TRUEFALSE
3. It’s important for parents to eat healthy food, as it encourages their children to do the same. TRUEFALSE
4. It’s a tragedy if you try to promote healthy eating and teens eat something unhealthy. TRUEFALSE
5. If you want to educate teens, you need to talk about things that affect their parents. {TRUE]FALSE
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Read the text with three missing sentences. In each gap (4.1–4.3) write a letter that corresponds to the missing sentence (A–D), so the text makes logical sense. One sentence doesn’t fit with any gap.

Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania.Wpisz w każdą lukę (4.1–4.3) literę, która oznacza brakujące zdanie (A–D), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst.Jedno zdanie nie pasuje do żadnej luki.

Rk8ArkIWTIuzI
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 5

Read the sentences and write the right words in the gaps.

Przeczytaj poniższe zdania i uzupełnij luki odpowiednimi wyrazami.

RwXn1SF8IDWSX
1. Kale     Tu uzupełnij     are a great healthy snack. 2. Hummus is a     Tu uzupełnij     made of     Tu uzupełnij. 3. You should try granola. It’s made of     Tu uzupełnij,     nuts, and dried fruits. 4. Young people should eat food rich in     Tu uzupełnij.     They can be found in meat. 5. Spinach is a type of cabbage rich in     Tu uzupełnij.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Based on the text below, fill in the gaps in the email. All gaps should be filled in with Polish words.

Opierając się na poniższym tekście, uzupełnij luki w e‑mailu.Wszystkie luki powinny być wypełnione wyrazami w języku polskim.

RQWvOlb3jfDgw
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Write one sentence answers to the questions below.

Napisz jednozdaniowe odpowiedzi do poniższych pytań.

  1. How often do you eat snacks?

  2. Do you like eating healthy snacks? Why/why not?

  3. Do you like eating unhealthy snacks? Why/why not?

R1ad1K5Bg26p9
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

You often pack healthy snacks to your school lunch box. Write and e‑mail to a friend from England and:

  • describe what is in your lunch box;

  • name all the nutrients;

  • explain why healthy snacks are good for you.

Your answer should be 50–120 words long.

Często zabierasz ze sobą do szkoły zdrowe przekąski na drugie śniadanie. Napisz e‑mail do kolegi/koleżanki z Anglii i:

  • opisz, co znajduje się w twoim pudełku śniadaniowym;

  • nazwij wszystkie składniki odżywcze

  • wyjaśnij, dlaczego zdrowe przekąski są dla ciebie dobre.

Twoja wypowiedź powinna składać się z 50–120 wyrazów.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

R15yc3vOwAs1n
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.