Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
R1L2cazPFO515
Wstaw odpowiednie słowa w tekst, aby powstałe zdania były prawdziwe. Modelowanie 1. geometryczne, 2. matematyczne, 3. drugi_porawny a to 1. geometryczne, 2. matematyczne, 3. drugi_porawny element
1
Ćwiczenie 2
RHY687NshA59o
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
2
Ćwiczenie 3
RdkOyyFnor6fn
Wskaż, jak inaczej nazywa się liczbę pi. Możliwe odpowiedzi: 1. Ludolfina, 2. Liczba Archimedesa, 3. Leopoldina, 4. Liczba van Ceulena
2
Ćwiczenie 4
R1FZX2G76Yy4b
Kiedy obchodzimy święto liczby pi? Możliwe odpowiedzi: 1. W dniu urodzi Alberta Einsteina, 2. Czternastego marca, 3. Czwartego października, 4. Trzeciego marca
2
Ćwiczenie 5
RHBTRXnI6ZLfr
Wskaż prawidłowe dokończenie zdania: Przy wyznaczaniu wartości liczby pi z użyciem wielokątów foremnych: większa ilość kątów wykorzystywanej figury zapewnia mniejszą dokładność otrzymanej wartości większa ilość kątów wykorzystywanej figury zapewnia większą dokładność otrzymanej wartości ilość kątów wykorzystywanej figury nie ma wpływu na dokładność otrzymanej wartości
3
Ćwiczenie 6
Rd4BM9FrnpVqv
Połącz przedstawione postacie z dokładnością, do której wyznaczyli liczbę pi. Archimedes Możliwe odpowiedzi: 1. 35 miejsc po przecinku, 2. 5 miejsc po przecinku, 3. 2 miejsca po przecinku, 4. 7 miejsc po przecinku Zu Chongzhi Możliwe odpowiedzi: 1. 35 miejsc po przecinku, 2. 5 miejsc po przecinku, 3. 2 miejsca po przecinku, 4. 7 miejsc po przecinku Liu Hui Możliwe odpowiedzi: 1. 35 miejsc po przecinku, 2. 5 miejsc po przecinku, 3. 2 miejsca po przecinku, 4. 7 miejsc po przecinku Ludolph van Ceulen Możliwe odpowiedzi: 1. 35 miejsc po przecinku, 2. 5 miejsc po przecinku, 3. 2 miejsca po przecinku, 4. 7 miejsc po przecinku
3
Ćwiczenie 7
R1GtduODpy4ot
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
3
Ćwiczenie 8
RsnkGaTSF3gQ2
Które zdanie na temat modelowania matematycznego jest nieprawdziwe? Możliwe odpowiedzi: 1. W modelu matematycznym właściwości rzeczywistego układ prezentowane są w postaci zmiennych., 2. Model matematyczny musi uwzględniać, wszystkie każdy, nawet najmniejszy szczegół opisywanego zjawiska., 3. Przedstawienie rzeczywistości z użyciem modeli matematycznych często bywa uproszczone., 4. Pomiędzy danymi rzeczywistego układu mogą zachodzić konkretne relacje.