Sprawdź się
Baczność!Skończyło się dzieciństwo. Baczność! – mówi Pani.
Skończyło się! – od teraz będziemy chadzali
czwórkami. Lub parami. Już się nie schowamy.
Już będziemy zmuszeni głosować. I tańczyć
wszystkie przedziwne narodowe tańce.
Będziemy jednym ogromnym różańcem.Skończyło się dzieciństwo. Baczność! – mówi Pani.
Wszyscy wejdziemy przez Europę do
supermarketu‑katedry, tam Prezydent czeka
oraz czeka tam na nas przemiła Autorka
naszego podręcznika. Wszyscy zaśpiewamy
piosenkę napisaną przez to cudne Państwo.Skończyło się dzieciństwo. Baczność! – mówi Pani.
Napiszemy felieton do kolorowego
pisemka. To doprawdy jest
zajęcie dla prawdziwych mężczyzn. I poprowadzimy
telewizyjny program kulturalny.
Mieliśmy tonąć, jednak utrzymamysię na powierzchni. I skończyło się
dzieciństwo. Baczność! Już skończyło się.
Więc wywalczmy sobie dostęp
do ciepłych zagranicznych mórz i internetu.
Stworzymy jedną supersprawną zgodną
sieć komórkową. Baczność! Lepsze papierosy,lepszy alkohol. Wciąż lepsze i lepsze
podpaski i pampersy, samochody, proszki.
Na zajęciach rytmiki zapoznamy się
z muzyką techno. Kiedy patrzę w twoje
oczy – to się jak akwizytor czuję, mały,
przegrany, próbujący kupę śmiecia sprzedaćnikomu. Jeśli jesteś – przyślij mejla. To jest
najgorsza rola – akwizytor, który
wciska śmieci nikomu. Jeżeli istniejesz –
to przyślij esemesa. Mogę być ci wierny.
Nic mi nie pozostało. Bo skończyło się.
Kulę i bolę się.
Wypisz przykłady oraz określ funkcję środków stylistycznych zastosowanych w wierszu Marcina Świetlickiego Baczność!.
Wyjaśnij, jakie znaczenie ma tytuł wiersza Marcina Świtelickiego – Baczność!.
Wybierz obraz amerykańskiego malarza Edwarda Hoppera (1882‒1967), który twoim zdaniem najbardziej koresponduje z utworem Baczność!. Uzasadnij swój wybór, cytując fragmenty z dwóch ostatnich strof wiersza.
Zapoznaj się z opisami obrazów amerykańskiego malarza Edwarda Hoppera (1882‒1967). Zastanów się, który twoim zdaniem najbardziej koresponduje z utworem Baczność! Uzasadnij swój wybór, cytując fragmenty z dwóch ostatnich strof wiersza. Ostanie dwie strofy: lepszy alkohol. Wciąż lepsze i lepsze podpaski i pampersy, samochody, proszki. Na zajęciach rytmiki zapoznamy się z muzyką techno. Kiedy patrzę w twoje oczy - to się jak akwizytor czuję, mały, przegrany, próbujący kupę śmiecia sprzedać nikomu. Jeśli jesteś - przyślij mejla. To jest najgorsza rola - akwizytor, który wciska śmieci nikomu. Jeżeli istniejesz - to przyślij esemesa. Mogę być ci wierny. Nic mi nie pozostało. Bo skończyło się. Kulę i bolę się.
Na czym polegają lęki egzystencjalne człowieka tworzącego współczesną kulturę konsumpcyjną? Sformułuj odpowiedź, w której uzasadnisz swoje stanowisko i odwołasz się do wiersza Marcina Świetlickiego Baczność!
Przesłanie wiersza Baczność! zapisz w formie:
- SMS‑a
- informacji na Twitterze
- posta na Facebooku
- posta na Instagramie (dodaj do niego odpowiednie zdjęcie)