Wypisz z dokładnością do 2 miejsc po przecinku (nie zaokrąglaj) współrzędne punktu, w którym znajdzie się cząsteczka po wykonanych ruchach. <br>W programie zawarta jest tablica losowych kątów z zakresu (0,2 πpi) wygenerowanych na potrzeby przeprowadzania modelowania ruchów Browna. Cząsteczka umieszczona zostaje w punkcie początkowym (0,0). W każdym z pięciu ruchów cząsteczka porusza się o wektor długości 1, nachylony do osi OX pod kątem odpowiadającym danemu ruchowi. Współrzędną x oddziel od y znakiem spacji.
Twoje zadanie:
Program modeluje ruchy Browna, wykorzystując kolejne losowe kąty z tablicy – wypisuje końcową pozycję.
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. prawy ukośnik prawy ukośnik 5 losowych kątów.
Linia 4. double otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy losowe podkreślnik katy znak równości otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. 1 kropka 5348693368283954 przecinek.
Linia 6. 5 kropka 331620238042606 przecinek.
Linia 7. 4 kropka 501910453590126 przecinek.
Linia 8. 2 kropka 602819826367355 przecinek.
Linia 9. 4 kropka 444521937983463.
Linia 10. zamknij nawias klamrowy średnik.
Linia 12. prawy ukośnik prawy ukośnik początkowe położenie cząsteczki.
Linia 13. double x znak równości 0 kropka 0 średnik.
Linia 14. double y znak równości 0 kropka 0 średnik.
Linia 16. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu napisz implementację swojego rozwiązania.
Linia 18. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły x plus cudzysłów cudzysłów plus y zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 19. zamknij nawias klamrowy.
Linia 20. zamknij nawias klamrowy.
Linia 21. at at at.
Linia 22. language znak równości java11.
Linia 23. at at at.
Linia 24. Program modeluje ruchy otwórz nawias ostrokątny span lang znak równości apostrof en apostrof zamknij nawias ostrokątny Browna otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik span zamknij nawias ostrokątny przecinek wykorzystując kolejne losowe kąty z tablicy – wypisuje końcową pozycję kropka.
Linia 25. at at at.
Linia 26. at at at.
Linia 27. at at at.
Linia 28. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7.
Linia 29. import sys.
Linia 31. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły.
Linia 34. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 35. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły.
Linia 38. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 39. minus 0 kropka 72 minus 1 kropka 25.
Linia 40. cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 41. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 42. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 43. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. prawy ukośnik prawy ukośnik 5 losowych kątów.
Linia 4. double otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy losowe podkreślnik katy znak równości otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. 1 kropka 5348693368283954 przecinek.
Linia 6. 5 kropka 331620238042606 przecinek.
Linia 7. 4 kropka 501910453590126 przecinek.
Linia 8. 2 kropka 602819826367355 przecinek.
Linia 9. 4 kropka 444521937983463.
Linia 10. zamknij nawias klamrowy średnik.
Linia 12. prawy ukośnik prawy ukośnik początkowe położenie cząsteczki.
Linia 13. double x znak równości 0 kropka 0 średnik.
Linia 14. double y znak równości 0 kropka 0 średnik.
Linia 15. prawy ukośnik prawy ukośnik długość wektora przesunięcia.
Linia 16. double r znak równości 1 średnik.
Linia 18. prawy ukośnik prawy ukośnik wykonuj kolejne kolizje.
Linia 19. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny losowe podkreślnik katy kropka length średnik plus plus i zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 20. prawy ukośnik prawy ukośnik składowe wektora przesunięcia.
Linia 21. double dx znak równości r asterysk Math kropka cos otwórz nawias okrągły losowe podkreślnik katy otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 22. double dy znak równości r asterysk Math kropka sin otwórz nawias okrągły losowe podkreślnik katy otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 24. prawy ukośnik prawy ukośnik przemieść cząsteczkę.
Linia 25. x plus znak równości dx średnik.
Linia 26. y plus znak równości dy średnik.
Linia 27. zamknij nawias klamrowy.
Linia 29. x znak równości Math kropka floor otwórz nawias okrągły x asterysk 100 zamknij nawias okrągły prawy ukośnik 100 średnik.
Linia 30. y znak równości Math kropka floor otwórz nawias okrągły y asterysk 100 zamknij nawias okrągły prawy ukośnik 100 średnik.
Linia 31. prawy ukośnik prawy ukośnik wypisz ostatnią pozycję.
Linia 32. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły x plus cudzysłów cudzysłów plus y zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 33. zamknij nawias klamrowy.
Linia 34. zamknij nawias klamrowy.
21
Ćwiczenie 2
Odległość pomiędzy punktem a punktem dana jest wzorem:
W programie zawarta jest tablica losowych kątów z zakresu , wygenerowanych na potrzeby przeprowadzania modelowania ruchów Browna. Cząsteczka umieszczona zostaje w punkcie początkowym . W każdym z pięciu ruchów cząsteczka porusza się o wektor długości 1, nachylony do osi OX pod kątem odpowiadającym danemu ruchowi.
R1NLyP5hRAaQZ
Wypisz z dokładnością do 2 miejsc po przecinku (nie zaokrąglaj) odległość cząsteczki od jej pierwotnego położenia.
Twoje zadanie:
Program modeluje ruchy Browna, wykorzystując kolejne losowe kąty z tablicy – wypisuje odległość końcowej pozycji od początkowej.
Linia 1. prawy ukośnik prawy ukośnik 5 losowych kątów.
Linia 2. double otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy losowe podkreślnik katy znak równości otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. 2 kropka 4581794826788568 przecinek.
Linia 4. 5 kropka 770269173167967 przecinek.
Linia 5. 0 kropka 6235544232353928 przecinek.
Linia 6. 4 kropka 756628599243689 przecinek.
Linia 7. 5 kropka 21714050990532.
Linia 8. zamknij nawias klamrowy średnik.
Linia 10. prawy ukośnik prawy ukośnik początkowe położenie cząsteczki.
Linia 11. double x znak równości 1 kropka 53 średnik.
Linia 12. double y znak równości 4 kropka 29 średnik.
Linia 14. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu napisz implementację swojego rozwiązania.
Linia 15. zamknij nawias klamrowy.
Linia 16. zamknij nawias klamrowy.
Linia 17. at at at.
Linia 18. language znak równości java11.
Linia 19. at at at.
Linia 20. Program modeluje ruchy otwórz nawias ostrokątny span lang znak równości apostrof en apostrof zamknij nawias ostrokątny Browna otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik span zamknij nawias ostrokątny przecinek wykorzystując kolejne losowe kąty z tablicy – wypisuje odległość końcowej pozycji od początkowej kropka.
Linia 21. at at at.
Linia 22. at at at.
Linia 23. at at at.
Linia 24. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7.
Linia 25. import sys.
Linia 27. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły.
Linia 30. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 31. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły.
Linia 34. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 35. 1 kropka 83.
Linia 36. cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 37. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 38. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 39. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. prawy ukośnik prawy ukośnik 5 losowych kątów.
Linia 4. double otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy losowe podkreślnik katy znak równości otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. 2 kropka 4581794826788568 przecinek.
Linia 6. 5 kropka 770269173167967 przecinek.
Linia 7. 0 kropka 6235544232353928 przecinek.
Linia 8. 4 kropka 756628599243689 przecinek.
Linia 9. 5 kropka 21714050990532.
Linia 10. zamknij nawias klamrowy średnik.
Linia 12. prawy ukośnik prawy ukośnik początkowe położenie cząsteczki.
Linia 13. double x znak równości 1 kropka 53 średnik.
Linia 14. double y znak równości 4 kropka 29 średnik.
Linia 15. double x0 znak równości x średnik.
Linia 16. double y0 znak równości y średnik.
Linia 17. prawy ukośnik prawy ukośnik długość wektora przesunięcia.
Linia 18. double r znak równości 1 średnik.
Linia 20. prawy ukośnik prawy ukośnik wykonuj kolejne kolizje.
Linia 21. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny losowe podkreślnik katy kropka length średnik plus plus i zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 22. prawy ukośnik prawy ukośnik składowe wektora przesunięcia.
Linia 23. double dx znak równości r asterysk Math kropka cos otwórz nawias okrągły losowe podkreślnik katy otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 24. double dy znak równości r asterysk Math kropka sin otwórz nawias okrągły losowe podkreślnik katy otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 26. x plus znak równości dx średnik.
Linia 27. y plus znak równości dy średnik.
Linia 28. zamknij nawias klamrowy.
Linia 30. prawy ukośnik prawy ukośnik oblicz odległość.
Linia 31. double d znak równości Math kropka sqrt otwórz nawias okrągły otwórz nawias okrągły x minus x0 zamknij nawias okrągły asterysk otwórz nawias okrągły x minus x0 zamknij nawias okrągły plus otwórz nawias okrągły y minus y0 zamknij nawias okrągły asterysk otwórz nawias okrągły y minus y0 zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 32. d znak równości Math kropka floor otwórz nawias okrągły d asterysk 100 zamknij nawias okrągły prawy ukośnik 100 średnik.
Linia 33. prawy ukośnik prawy ukośnik wypisz odległość.
Linia 34. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły d zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 35. zamknij nawias klamrowy.
Linia 36. zamknij nawias klamrowy.
31
Ćwiczenie 3
Ważne!
Ziarno generatora liczb pseudolosowych to wartość, na podstawie której generator ustawia swoje parametry początkowe.
R16jkVgrM2qDd
Pewien rolnik ma gospodarstwo zlokalizowane w trzeciej ćwiartce kartezjańskiego układu współrzędnych (współrzędne na obu osiach, OX i OY, są ujemne). Z gospodarstwa uciekła krowa i obecnie znajduje się w punkcie (3, 3). Krowa porusza się pojedynczymi krokami. W każdym kroku krowa porusza się o losowo wybrany kąt. Za każdym razem pokonuje odległość 1. Napisz program, który odpowie na pytanie, po ilu krokach krowa znajdzie się na terenie gospodarstwa. Użyj podanego ziarna generatora liczb pseudolosowych.
Twoje zadanie:
Program odpowiada na pytanie, po ilu krokach obie współrzędne będą ujemne.
Linia 1. import java kropka util kropka Random średnik.
Linia 3. public class Main.
Linia 4. otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 6. prawy ukośnik prawy ukośnik ustalone ziarno generatora.
Linia 7. Random rand znak równości new Random otwórz nawias okrągły 42L zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 11. prawy ukośnik prawy ukośnik wypisz wynik.
Linia 12. prawy ukośnik prawy ukośnik System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 14. zamknij nawias klamrowy.
Linia 15. zamknij nawias klamrowy.
Linia 16. at at at.
Linia 17. language znak równości java11.
Linia 18. at at at.
Linia 19. Program odpowiada na pytanie przecinek po ilu krokach obie współrzędne będą ujemne kropka.
Linia 20. at at at.
Linia 21. at at at.
Linia 22. at at at.
Linia 23. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7.
Linia 24. import sys.
Linia 26. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły.
Linia 29. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 30. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły.
Linia 33. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 34. 14.
Linia 35. cudzysłów cudzysłów cudzysłów.
Linia 36. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 37. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 38. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
Linia 1. import java kropka util kropka Random średnik.
Linia 4. public class Main.
Linia 5. otwórz nawias klamrowy.
Linia 6. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 7. prawy ukośnik prawy ukośnik ustalone ziarno generatora.
Linia 8. Random rand znak równości new Random otwórz nawias okrągły 42L zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 10. prawy ukośnik prawy ukośnik początkowe położenie krowy.
Linia 11. double x znak równości 3 kropka 0 średnik.
Linia 12. double y znak równości 3 kropka 0 średnik.
Linia 13. prawy ukośnik prawy ukośnik długość przecinek o jaką przesuwa się krowa w każdym kroku.
Linia 14. double r znak równości 1 kropka 0 średnik.
Linia 16. prawy ukośnik prawy ukośnik licznik kroków.
Linia 17. int t znak równości 0 średnik.
Linia 19. do otwórz nawias klamrowy.
Linia 20. prawy ukośnik prawy ukośnik losowy kąt.
Linia 21. double fi znak równości rand kropka nextDouble otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły asterysk 2 asterysk Math kropka PI średnik.
Linia 22. double dx znak równości r asterysk Math kropka cos otwórz nawias okrągły fi zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 23. double dy znak równości r asterysk Math kropka sin otwórz nawias okrągły fi zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 25. prawy ukośnik prawy ukośnik krowa się przesuwa.
Linia 26. x plus znak równości dx średnik.
Linia 27. y plus znak równości dy średnik.
Linia 29. prawy ukośnik prawy ukośnik zwiększ licznik kroków.
Linia 30. t plus plus średnik.
Linia 32. zamknij nawias klamrowy while otwórz nawias okrągły x zamknij nawias ostrokątny 0 ampersant ampersant y zamknij nawias ostrokątny 0 zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 34. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 36. zamknij nawias klamrowy.
Linia 37. zamknij nawias klamrowy.