Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
11
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1
R4pE2T98OIs8a
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.

Wypisz z dokładnością do 2 miejsc po przecinku (nie zaokrąglaj) współrzędne punktu, w którym znajdzie się cząsteczka po wykonanych ruchach. <br>W programie zawarta jest tablica losowych kątów z zakresu (0,2 pi) wygenerowanych na potrzeby przeprowadzania modelowania ruchów Browna. Cząsteczka umieszczona zostaje w punkcie początkowym (0,0). W każdym z pięciu ruchów cząsteczka porusza się o wektor długości 1, nachylony do osi OX pod kątem odpowiadającym danemu ruchowi. Współrzędną x oddziel od y znakiem spacji.

Twoje zadanie:

Program modeluje ruchy Browna, wykorzystując kolejne losowe kąty z tablicy – wypisuje końcową pozycję.

Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy. Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 3. prawy ukośnik prawy ukośnik 5 losowych kątów. Linia 4. double otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy losowe podkreślnik katy znak równości otwórz nawias klamrowy. Linia 5. 1 kropka 5348693368283954 przecinek. Linia 6. 5 kropka 331620238042606 przecinek. Linia 7. 4 kropka 501910453590126 przecinek. Linia 8. 2 kropka 602819826367355 przecinek. Linia 9. 4 kropka 444521937983463. Linia 10. zamknij nawias klamrowy średnik. Linia 12. prawy ukośnik prawy ukośnik początkowe położenie cząsteczki. Linia 13. double x znak równości 0 kropka 0 średnik. Linia 14. double y znak równości 0 kropka 0 średnik. Linia 16. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu napisz implementację swojego rozwiązania. Linia 18. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły x plus cudzysłów cudzysłów plus y zamknij nawias okrągły średnik. Linia 19. zamknij nawias klamrowy. Linia 20. zamknij nawias klamrowy. Linia 21. at at at. Linia 22. language znak równości java11. Linia 23. at at at. Linia 24. Program modeluje ruchy otwórz nawias ostrokątny span lang znak równości apostrof en apostrof zamknij nawias ostrokątny Browna otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik span zamknij nawias ostrokątny przecinek wykorzystując kolejne losowe kąty z tablicy – wypisuje końcową pozycję kropka. Linia 25. at at at. Linia 26. at at at. Linia 27. at at at. Linia 28. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7. Linia 29. import sys. Linia 31. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły. Linia 34. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 35. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły. Linia 38. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 39. minus 0 kropka 72 minus 1 kropka 25. Linia 40. cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 41. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły. Linia 42. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 43. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
21
Ćwiczenie 2

Odległość pomiędzy punktem ( x 1 ,   y 1 ) a punktem ( x 2 ,   y 2 ) dana jest wzorem:

d = ( x 1 x 2 ) 2 + ( y 1 y 2 ) 2

W programie zawarta jest tablica losowych kątów z zakresu 0 ,   2 π ) , wygenerowanych na potrzeby przeprowadzania modelowania ruchów Browna. Cząsteczka umieszczona zostaje w punkcie początkowym ( 1.53 ,   4.29 ). W każdym z pięciu ruchów cząsteczka porusza się o wektor długości 1, nachylony do osi OX pod kątem odpowiadającym danemu ruchowi.

R1NLyP5hRAaQZ
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.

Wypisz z dokładnością do 2 miejsc po przecinku (nie zaokrąglaj) odległość cząsteczki od jej pierwotnego położenia.

Twoje zadanie:

Program modeluje ruchy Browna, wykorzystując kolejne losowe kąty z tablicy – wypisuje odległość końcowej pozycji od początkowej.

Linia 1. prawy ukośnik prawy ukośnik 5 losowych kątów. Linia 2. double otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy losowe podkreślnik katy znak równości otwórz nawias klamrowy. Linia 3. 2 kropka 4581794826788568 przecinek. Linia 4. 5 kropka 770269173167967 przecinek. Linia 5. 0 kropka 6235544232353928 przecinek. Linia 6. 4 kropka 756628599243689 przecinek. Linia 7. 5 kropka 21714050990532. Linia 8. zamknij nawias klamrowy średnik. Linia 10. prawy ukośnik prawy ukośnik początkowe położenie cząsteczki. Linia 11. double x znak równości 1 kropka 53 średnik. Linia 12. double y znak równości 4 kropka 29 średnik. Linia 14. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu napisz implementację swojego rozwiązania. Linia 15. zamknij nawias klamrowy. Linia 16. zamknij nawias klamrowy. Linia 17. at at at. Linia 18. language znak równości java11. Linia 19. at at at. Linia 20. Program modeluje ruchy otwórz nawias ostrokątny span lang znak równości apostrof en apostrof zamknij nawias ostrokątny Browna otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik span zamknij nawias ostrokątny przecinek wykorzystując kolejne losowe kąty z tablicy – wypisuje odległość końcowej pozycji od początkowej kropka. Linia 21. at at at. Linia 22. at at at. Linia 23. at at at. Linia 24. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7. Linia 25. import sys. Linia 27. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły. Linia 30. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 31. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły. Linia 34. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 35. 1 kropka 83. Linia 36. cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 37. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły. Linia 38. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 39. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
31
Ćwiczenie 3
Ważne!

Ziarno generatora liczb pseudolosowych to wartość, na podstawie której generator ustawia swoje parametry początkowe.

R16jkVgrM2qDd
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Pewien rolnik ma gospodarstwo zlokalizowane w trzeciej ćwiartce kartezjańskiego układu współrzędnych (współrzędne na obu osiach, OX i OY, są ujemne). Z gospodarstwa uciekła krowa i obecnie znajduje się w punkcie (3, 3). Krowa porusza się pojedynczymi krokami. W każdym kroku krowa porusza się o losowo wybrany kąt. Za każdym razem pokonuje odległość 1. Napisz program, który odpowie na pytanie, po ilu krokach krowa znajdzie się na terenie gospodarstwa. Użyj podanego ziarna generatora liczb pseudolosowych.

Twoje zadanie:

Program odpowiada na pytanie, po ilu krokach obie współrzędne będą ujemne.

Linia 1. import java kropka util kropka Random średnik. Linia 3. public class Main. Linia 4. otwórz nawias klamrowy. Linia 5. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 6. prawy ukośnik prawy ukośnik ustalone ziarno generatora. Linia 7. Random rand znak równości new Random otwórz nawias okrągły 42L zamknij nawias okrągły średnik. Linia 11. prawy ukośnik prawy ukośnik wypisz wynik. Linia 12. prawy ukośnik prawy ukośnik System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły średnik. Linia 14. zamknij nawias klamrowy. Linia 15. zamknij nawias klamrowy. Linia 16. at at at. Linia 17. language znak równości java11. Linia 18. at at at. Linia 19. Program odpowiada na pytanie przecinek po ilu krokach obie współrzędne będą ujemne kropka. Linia 20. at at at. Linia 21. at at at. Linia 22. at at at. Linia 23. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7. Linia 24. import sys. Linia 26. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły. Linia 29. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 30. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły. Linia 33. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 34. 14. Linia 35. cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 36. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły. Linia 37. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 38. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.