Stwórz materiał, który pokryty jest losową mieszanką koloru czerwonego i niebieskiego.
Użyj Perlin Noise.
Zacznij od stworzenia nowego materiału. Postępuj tak samo, jak zostało pokazane na filmie. W środku materiału dodaj dwa nowe wektory trójwymiarowe i ustaw ich kolory.
RQZsnHq5iChzA
Ilustracja przedstawia okno programu. Po lewej stronie jest srebrna kula o gładkiej powierzchni. Poniżej podano parametry. Po prawej stronie w sekcji zaznaczono Constant3Vector z informacją Adds a Constant3Vector node here.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1VmVkGiZsqLA
Ilustracja przedstawia trzy sekcje. Pierwsza w postaci czerwonego kwadratu, druga niebieskiego. Trzecia sekcja ma nazwę NewMaterial.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Dodaj Perlin Noise jako teksturę.
R1BCG4MHtxMY6
Ilustracja przedstawia okno programu. Po lewej stronie jest obrazek srebrnej kuli. Po prawej stronie sekcje z czerwonym i niebieskim kwadratem, sekcja o nazwie NewMaterial. Poniżej liczne kwadraty w różnych kolorach.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Na końcu wystarczy dodać interpolację liniową i wszystko podłączyć.
R175fVOUw3urS
Ilustracja przedstawia okno programu. Po lewej stronie jest obrazek kuli w kolorach niebieskim z różowymi mazami. Po prawej stronie sekcje z czerwonym i niebieskim kwadratem, sekcja o nazwie Texture Sample, Lerp. Pomiędzy sekcjami linie, które je łączą. Od Lerp linia biegnie do NewMaterial i opcji Base Color. Poniżej liczne kwadraty w różnych kolorach.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Ćwiczenie 9
Stwórz materiał, którego mapą normalnych będzie tekstura innego materiału. W jakich sytuacjach może być to użyteczna funkcja?
Podobnie jak na filmie, stwórz nowy materiał i dodaj teksturę jako jego kolor.
R18mbgPpQ85ET
Ilustracja przedstawia okno programu. Po lewej stronie jest biała kula z drobnymi ciemniejszymi kropkami. Po prawej stronie sekcja o nazwie Texture Sample. Tam biały kwadrat. Od białej kropki o nazwie RGB linia do Base Color w sekcji NewMaterial.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Teraz dodaj inną teksturę i podepnij ją jako mapę normalnych. Tej techniki możesz używać, kiedy chcesz nadać materiałowi określonej faktury, ale tekstura, którą masz pobraną, nie ma odpowiedniej mapy normalnych.
R1JJwd9OBNANq
Ilustracja przedstawia okno programu. Po lewej stronie jest biała kula z wypukłościami na powierzchni. Po prawej stronie sekcja o nazwie Texture Sample, tam biały kwadrat oraz druga sekcja o tym samym tytule z kwadratem z niebieskimi wypukłościami. Od białej kropki o nazwie RGB w obydwu sekcjach linie do: Base Color oraz Normal w sekcji NewMaterial.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.