1
Show exercises:
1
Exercise 1

Complete the crossword to find the hidden word.

Uzupełnij krzyżówkę, aby znaleźć hasło.

RoOcdKS9L7Zcn
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. A room where you can find teachers., 2. A place where you can eat lunch., 3. A place where you study., 4. A room with books., 5. A place where students can keep notebooks., 6. A place where students can wash their hands.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Match the words with their translations.

Połącz wyrazy z ich tłumaczeniami.

Rd6gtIxBCIRT1
library Możliwe odpowiedzi: 1. gabinet dyrektora/dyrektorki, 2. sala gimnastyczna, 3. sala lekcyjna, 4. biblioteka, 5. plac zabaw, 6. toalety, 7. szafki na książki, 8. pokój pielęgniarza/pielęgniarki, 9. pokój nauczycielski, 10. stołówka toilets Możliwe odpowiedzi: 1. gabinet dyrektora/dyrektorki, 2. sala gimnastyczna, 3. sala lekcyjna, 4. biblioteka, 5. plac zabaw, 6. toalety, 7. szafki na książki, 8. pokój pielęgniarza/pielęgniarki, 9. pokój nauczycielski, 10. stołówka lockers Możliwe odpowiedzi: 1. gabinet dyrektora/dyrektorki, 2. sala gimnastyczna, 3. sala lekcyjna, 4. biblioteka, 5. plac zabaw, 6. toalety, 7. szafki na książki, 8. pokój pielęgniarza/pielęgniarki, 9. pokój nauczycielski, 10. stołówka classroom Możliwe odpowiedzi: 1. gabinet dyrektora/dyrektorki, 2. sala gimnastyczna, 3. sala lekcyjna, 4. biblioteka, 5. plac zabaw, 6. toalety, 7. szafki na książki, 8. pokój pielęgniarza/pielęgniarki, 9. pokój nauczycielski, 10. stołówka playground Możliwe odpowiedzi: 1. gabinet dyrektora/dyrektorki, 2. sala gimnastyczna, 3. sala lekcyjna, 4. biblioteka, 5. plac zabaw, 6. toalety, 7. szafki na książki, 8. pokój pielęgniarza/pielęgniarki, 9. pokój nauczycielski, 10. stołówka canteen Możliwe odpowiedzi: 1. gabinet dyrektora/dyrektorki, 2. sala gimnastyczna, 3. sala lekcyjna, 4. biblioteka, 5. plac zabaw, 6. toalety, 7. szafki na książki, 8. pokój pielęgniarza/pielęgniarki, 9. pokój nauczycielski, 10. stołówka head teacher’s office Możliwe odpowiedzi: 1. gabinet dyrektora/dyrektorki, 2. sala gimnastyczna, 3. sala lekcyjna, 4. biblioteka, 5. plac zabaw, 6. toalety, 7. szafki na książki, 8. pokój pielęgniarza/pielęgniarki, 9. pokój nauczycielski, 10. stołówka gym Możliwe odpowiedzi: 1. gabinet dyrektora/dyrektorki, 2. sala gimnastyczna, 3. sala lekcyjna, 4. biblioteka, 5. plac zabaw, 6. toalety, 7. szafki na książki, 8. pokój pielęgniarza/pielęgniarki, 9. pokój nauczycielski, 10. stołówka staffroom Możliwe odpowiedzi: 1. gabinet dyrektora/dyrektorki, 2. sala gimnastyczna, 3. sala lekcyjna, 4. biblioteka, 5. plac zabaw, 6. toalety, 7. szafki na książki, 8. pokój pielęgniarza/pielęgniarki, 9. pokój nauczycielski, 10. stołówka nurse’s office Możliwe odpowiedzi: 1. gabinet dyrektora/dyrektorki, 2. sala gimnastyczna, 3. sala lekcyjna, 4. biblioteka, 5. plac zabaw, 6. toalety, 7. szafki na książki, 8. pokój pielęgniarza/pielęgniarki, 9. pokój nauczycielski, 10. stołówka
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
11
Exercise 2

Explore the illustration. Drag and drop the names of rooms in the correct places.

Przeciągnij nazwy w odpowiednie miejsca na ilustracji.

R1Ttp1JSbMobx
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 3

Put the words in the correct order to make sentences.

Ułóż elementy we właściwej kolejności, aby utworzyć zdania.

  1. RcBKLIP9hp6sk
    1. 1. The playground, 2. is, 3. outside1. The playground, 2. is, 3. outside1. The playground, 2. is, 3. outside.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  2. RQRMn9gTffNKr
    2. 1. office, 2. is, 3. the head teacher's, 4. This1. office, 2. is, 3. the head teacher's, 4. This1. office, 2. is, 3. the head teacher's, 4. This1. office, 2. is, 3. the head teacher's, 4. This.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  3. R1OVg9TrSKy03
    3. 1. The toilets, 2. in front of, 3. are, 4. the nurse's office1. The toilets, 2. in front of, 3. are, 4. the nurse's office1. The toilets, 2. in front of, 3. are, 4. the nurse's office1. The toilets, 2. in front of, 3. are, 4. the nurse's office.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  4. R1A61PtI3pOW1
    4. 1. next to, 2. The canteen, 3. the stairs, 4. is1. next to, 2. The canteen, 3. the stairs, 4. is1. next to, 2. The canteen, 3. the stairs, 4. is1. next to, 2. The canteen, 3. the stairs, 4. is.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  5. R1ekuQvLryVTD
    5. 1. are, 2. the classroom, 3. opposite to, 4. The lockers1. are, 2. the classroom, 3. opposite to, 4. The lockers1. are, 2. the classroom, 3. opposite to, 4. The lockers1. are, 2. the classroom, 3. opposite to, 4. The lockers.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

2
Exercise 4

Explore the text and drag the right words in the gaps 4.1–4.3. There are three additional words that don’t fit into any gap.

Przeczytaj tekst, a następnie przeciągnij odpowiednie wyrazy w luki 4.1–4.3. Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

RSIu4S6bYL25G
I enter the school and go to the lockers. They’re in front of the     4.1 1. staffroom, 2. playground, 3. gym, 4. toilets, 5. canteen, 6. lockers.     That’s where I have my PE classes. Then, I go to my classroom. Later, I go to the     4.2 1. staffroom, 2. playground, 3. gym, 4. toilets, 5. canteen, 6. lockers.     That’s where I eat my lunch. After classes, I go outside. I visit the     4.3 1. staffroom, 2. playground, 3. gym, 4. toilets, 5. canteen, 6. lockers     to spend some time with my friends.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 5

Type in the missing words connected with rooms in a school.

Wpisz brakujące litery, żeby utworzyć wyrazy powiązane z pomieszczeniami w szkole.

RBRrU4nA98ock
Look at my classroom! It’s     1. oTu uzupełnij     tTu uzupełnije     lTu uzupełnijfTu uzupełnij of the toilets. It’s also     2. iTu uzupełnij     fTu uzupełnijoTu uzupełnijt     oTu uzupełnij the gym.     3. OTu uzupełnij     tTu uzupełnije     rTu uzupełnijgTu uzupełnijt of the gym, there’s a head teacher’s office. It’s opposite the nurse’s office.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Make sentences using between, in front of, and next to.

Utwórz zdania z podanych wyrazów, używając between, in front of oraz next to.

  1. R107E73I8Sgnh
    THERE/CANTEEN/NEXT TO/CLASSROOM Tu uzupełnij.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  2. R88Rm426OxqIB
    LIBRARY/BETWEEN/TOILETS/STAFFROOM Tu uzupełnij.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  3. RSeiNy2qEVGdE
    HEAD TEACHER’S ROOM/IN FRONT OF/LOCKERS Tu uzupełnij.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

3
Exercise 7

Write short answers to the questions.

Odpowiedz pisemnie na pytania.

R8GclDnE5DNSo
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Explore the picture below and write short answers to the questions.

Spójrz na ilustrację i krótko odpowiedz pisemnie na pytania.

RgQjCXl5oocL3
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
  • What’s between the classroom and the canteen?

  • What’s opposite the toilets?

  • What’s on the left of the staffroom?

RGZ9UNnikGPSR
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

Write an email to a friend from England in which you describe your school. In the email:

  • write whether your school is big or small;

  • describe where each room is;

  • explain which room is your favourite and why.

Your answer should be at least 50 words long.

Napisz do przyjaciela/przyjaciółki z Anglii e‑mail z opisem twojej szkoły. W e‑mailu:

  • napisz, czy szkoła jest duża, czy mała;

  • opisz, gdzie znajduje się każde pomieszczenie;

  • wyjaśnij, które pomieszczenie jest twoim ulubionym i dlaczego.

Twoja odpowiedź nie powinna być krótsza niż 50 wyrazów.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

R16DgKdWudVNu
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.