Zadanie 2

Na planecie OxkhO przyjęto, że imiona zaczynają się i kończą taką samą literą. Do tradycji należy również to, że pierwsza i ostatnia litera imienia zawsze są zapisywane jako wielkie. Po tym, jak mieszkańcy planety nawiązali kontakt z Ziemią, zapożyczyli część imion. W pliku kosmiczne_imiona.txt zapisano 100 najpopularniejszych imion, jakie nadawano w danym roku dzieciom urodzonym na planecie OxkhO.

Plik składa się ze 100 wierszy. W każdym z nich zapisano za pomocą małych i wielkich liter alfabetu łacińskiego łańcuchy znaków.

R11CMqdz0lDwf

Przycisk do pobrania pliku TXT z treścią zadania.

Plik TXT o rozmiarze 765.00 B w języku polskim

Napisz program, który sprawdzi, które imiona są tradycyjnymi dla tej planety, czyli zaczynają i kończą się tą samą wielką literą. Przyjmij założenie, że imię musi składać się z przynajmniej dwóch liter.

Odpowiedzią powinien być ciąg napisów TAK lub NIE, w zależności od spełnienia warunku przez dane imię. Ciąg napisów TAKNIE oddzielonych pojedynczymi znakami odstępu powinien zostać zapisany w pliku wynik6_4.txt.

Do oceny oddajesz:

  • plik wyniki6_4.txt zawierający odpowiedź (wyrazy TAKNIE oddzielone pojedynczymi znakami odstępu)

  • plik(i) zawierający(e) kody źródłowe

Rozwiąż zadanie dla danych wejściowych znajdujących się w załączonym pliku. Wykorzystaj w tym celu jeden z języków programowania: C++, Java lub Python. Odpowiedź do zadania znajdziesz w osobnym pliku tekstowym umieszczonym pod sekcją ćwiczeń.

Działanie programu możesz przetestować na przykładowych danych znajdujących się w testerkach poniżej.

11
Pokaż ćwiczenia:
21
Ćwiczenie 1

JĘZYK C++

RtogKCV6rb6cF
Wysłuchaj nagrania abstraktu i zastanów się, czego jeszcze chciałbyś się dowiedzieć w związku z tematem lekcji.
21
Ćwiczenie 2

JĘZYK JAVA

R1Z2DuKyUUc8Z
Wybierz dowolne angielskie słówko ze słowniczka i zapytaj kolegę o jego znaczenie.
21
Ćwiczenie 3

JĘZYK PYTHON

R12g6UEio6nYb
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Odpowiedź do zadania

Odpowiedź do zadania znajduje się w załączonym pliku.

RdsXhSVIcLZAP

Przycisk do pobrania pliku TXT z odpowiedzią do zadania.

Plik TXT o rozmiarze 399.00 B w języku polskim

Zadanie 3

W pliku napisy.txt znajduje się 100 różnych wyrazów.

Napisz program sprawdzający dla wszystkich napisów znajdujących się w pliku napisy.txt, czy cały napis składa się z tych samych znaków, a jeżeli tak, to jaki jest to znak. Odpowiedzią powinien być ciąg napisów NIE lub TAK z występującym znakiem. Napis TAK powinien być połączony z literą pojedynczym myślnikiem (np. TAK‑k). Napisy powinny być oddzielone pojedynczym znakiem odstępu i zapisane w pliku wynik6_5.txt. Sprawdzanie napisu ma być umieszczone w osobnej funkcji. Uwzględnij wielkość liter.

R1XXBVVeXPfZP

Przycisk do pobrania pliku TXT z treścią zadania.

Plik TXT o rozmiarze 984.00 B w języku polskim

Do oceny oddajesz:

  • plik wyniki6_5.txt zawierający odpowiedź (wyrazy TAK połączone z literą i NIE oddzielone pojedynczymi znakami odstępu)

  • plik(i) zawierający(e) kody źródłowe

Rozwiąż zadanie dla danych wejściowych znajdujących się w załączonym pliku. Wykorzystaj w tym celu jeden z języków programowania: C++, Java lub Python. Odpowiedź do zadania znajdziesz w osobnym pliku tekstowym umieszczonym pod sekcją ćwiczeń.

Działanie programu możesz przetestować na przykładowych danych znajdujących się w testerkach poniżej.

31
Ćwiczenie 4

JĘZYK C++

RIDSGpR8HJ77t
Przypomnij sobie tytuł abstraktu, wysłuchaj nagrania i spróbuj zaproponować własny temat dla dzisiejszej lekcji.
31
Ćwiczenie 5

JĘZYK JAVA

RwMDwo2IunbCB
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem abstraktu.
31
Ćwiczenie 6

JĘZYK PYTHON

R1eHUcfM3PGRq
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Odpowiedź do zadania

Odpowiedź do zadania znajduje się w załączonym pliku.

R1b5ZVQEpSe4i

Przycisk do pobrania pliku TXT z odpowiedzią do zadania.

Plik TXT o rozmiarze 421.00 B w języku polskim