Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
Połącz ze sobą pojęcia i pasujące do nich określenia. arché Możliwe odpowiedzi: 1. arché Anaksymandra, 2. arché Talesa, 3. arché Anaksymenesa, 4. pierwsza zasada, 5. przedstawiciele nurtu jońskiej filozofii przyrody jończycy Możliwe odpowiedzi: 1. arché Anaksymandra, 2. arché Talesa, 3. arché Anaksymenesa, 4. pierwsza zasada, 5. przedstawiciele nurtu jońskiej filozofii przyrody woda Możliwe odpowiedzi: 1. arché Anaksymandra, 2. arché Talesa, 3. arché Anaksymenesa, 4. pierwsza zasada, 5. przedstawiciele nurtu jońskiej filozofii przyrody apeiron Możliwe odpowiedzi: 1. arché Anaksymandra, 2. arché Talesa, 3. arché Anaksymenesa, 4. pierwsza zasada, 5. przedstawiciele nurtu jońskiej filozofii przyrody powietrze Możliwe odpowiedzi: 1. arché Anaksymandra, 2. arché Talesa, 3. arché Anaksymenesa, 4. pierwsza zasada, 5. przedstawiciele nurtu jońskiej filozofii przyrody
Połącz ze sobą pojęcia i pasujące do nich określenia.
<em>arché</em> Anaksymandra, przedstawiciele nurtu jońskiej filozofii przyrody, pierwsza zasada, <em>arché</em> Talesa, <em>arché</em> Anaksymenesa
arché | |
jończycy | |
woda | |
apeiron | |
powietrze |
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7
Przypomnij sobie tytuł abstraktu, wysłuchaj nagrania i spróbuj zaproponować własny temat dla dzisiejszej lekcji.
Przyporządkuj właściwe elementy trzem filozofom. W każdej kolumnie zastosuj kolejność alfabetyczną.
Twórca szkoły eleackiej., Nauczyciel Sokratesa., Uznawał ogień za pierwszą zasadę., Twierdził, że istnieje tylko jeden byt., Twierdził, że pierwszą zasadę tworzą cztery żywioły.
Tales | Anaksymander | Anaksymenes |
---|---|---|
Ćwiczenie 7
Ćwiczenie 8
Przeanalizuj tekst główny oraz zapoznaj się z prezentacją. Rozważ i zapisz drogę rozwoju myśli przedstawicieli szkoły milezyjskiej.