1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match the following words to make the correct expressions.

Połącz wyrazy tak, aby powstały poprawne wyrażenia.

RKvmVXYz2aakR
sit Możliwe odpowiedzi: 1. some repairs, 2. for many years, 3. someone, 4. of the United Kingdom, 5. on the throne rule Możliwe odpowiedzi: 1. some repairs, 2. for many years, 3. someone, 4. of the United Kingdom, 5. on the throne do Możliwe odpowiedzi: 1. some repairs, 2. for many years, 3. someone, 4. of the United Kingdom, 5. on the throne marry Możliwe odpowiedzi: 1. some repairs, 2. for many years, 3. someone, 4. of the United Kingdom, 5. on the throne Queen Możliwe odpowiedzi: 1. some repairs, 2. for many years, 3. someone, 4. of the United Kingdom, 5. on the throne
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Choose the one odd out.

Wybierz jeden niepasujący element.

RWTlNUPikcutU
1. dukekingthrone
2. princesspalaceprince
3. husbandprogressmarry
4. railwayroyal familydynasty
5. kingrulesteam
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Complete the crossword and find out what the hidden word is.

Uzupełnij krzyżówkę i sprawdź jakie jest haslo.

RjJqwINbowG2w2
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Drag the words below to the appropriate places.

Przeciągnij wyrazy w odpowiednie miejsca. 

R7DRbRAcKt0Eo
Our class went to the exhibition about the British 1. royal, 2. dynasty, 3. ruled, 4. queens, 5. monarch families. We saw pictures of kings and 1. royal, 2. dynasty, 3. ruled, 4. queens, 5. monarch. The museum guide told us interesting facts about the Hanoverian 1. royal, 2. dynasty, 3. ruled, 4. queens, 5. monarch. We learnt that Queen Victoria 1. royal, 2. dynasty, 3. ruled, 4. queens, 5. monarch for 64 years and she had 9 children. We didn’t know that she was the first 1. royal, 2. dynasty, 3. ruled, 4. queens, 5. monarch who tried travelling by train. How great! I think it was a very exciting trip.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 5

Read the sentences below and choose the correct answer.

Przeczytaj zdania i wybierz poprawne odpowiedzi.

R1G5Er8Whdrmb
1. The trip was great, but we couldn’t see the left sidepress of the building. They were doing some repairs and changes.
2. It is faster to use railwayprogress than use horses to travel.
3. My cousin is getting married soon. She has to buy a wedding ceremonydress.
4. Josh wants to go on holiday. He checked severalsevere hotels, but he still hasn’t chosen one.
5. When Ian got a new job, he moved to a beautiful, luxurious palacedancing room. It was huge and very expensive.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Translate the words in brackets.

Przetłumacz wyrazy, które są w nawiasach.

R135bdewET8YJ
1. Mary wanted to know how many mTu uzupełnij there still are in Europe. She likes reading about queens and kings. 2. My history teacher said that Queen Victoria sat on the tTu uzupełnij when she was 18. 3. My neighbours moved to a new house, but it is very old and they need to do some rTu uzupełnij. 4. Anna’s cousin can speak Spanish perfectly. He was learning it fTu uzupełnij 2015 to 2020. 5. Josh mTu uzupełnij Caitlyn 2 years ago. Next month they are going to have a baby.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Answer the question. Write 2‑3 sentences.

Odpowiedz na pytanie w 2‑3 zdaniach.

Was Queen Victoria a good monarch?

R14ribsIvAuL9
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

Last week a teacher told your class about Queen Victoria. In an email to your friend:

  • inform, where she lived and how long she was the queen;

  • write about Queen Victoria’s family;

  • explain why you think she was a good monarch.

W zeszłym tygodniu nauczyciele opowiedział twojej klasie o królowej Wiktorii. W e‑mailu do kolegi:

  • poinformuj, gdzie żyła Królowa Wiktoria i jak długo była królową;

  • napisz o rodzinie królowej Wiktorii;

  • wyjaśnij dlaczego uważasz, że była dobrą królową.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi). Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty.

RcHIcbe37h4a7
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.