Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
11
Pokaż ćwiczenia:
21
Ćwiczenie 1

W programie utworzono funkcję, która generuje losowe liczby zgodnie z rozkładem normalnym Gaussa. Przeprowadź eksperyment, w którym sprawdzisz, jaka jest wartość oczekiwana (średnia) zwracanych przez funkcję liczb. W tym celu wygeneruj za jej pomocą n liczb i oblicz ich średnią wartość. Wynik zaokrąglij do jednego miejsca po przecinku.

Aby móc poprawnie sprawdzić swoje rozwiązanie, nie zmieniaj funkcji losowa_liczba_gauss(). Wartość zmiennej mean w funkcji powinna wynosić 4612811918334230528.

Działanie programu przetestuj dla n = 100000.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna

Wynik:

  • wartosc_oczekiwana – liczba rzeczywista

R1WA08FkduzAh
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
31
Ćwiczenie 2

W programie utworzono dwuwymiarową tablicę, która zawiera losowe wektory przesunięcia. Przeprowadź prostą symulację, polegającą na przesuwaniu cząstki o kolejne wektory z tablicy. Wypisz końcową pozycję jako dwie liczby oddzielone znakiem spacji, zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku. Symulację rozpocznij od punktu ( a ,   b ) . Działanie programu przetestuj dla punktu ( 1.42 ,   2.42 )  i danej tablicy z wektorami.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • wektory – dwuwymiarowa tablica liczb rzeczywistych

  • x – liczba rzeczywista; pierwsza współrzędna punktu początkowego

  • y – liczba rzeczywista; druga współrzędna punktu początkowego

Wynik:

  • xk – liczba rzeczywista; pierwsza współrzędna punktu końcowego

  • yk – liczba rzeczywista; pierwsza współrzędna punktu końcowego

REpkZaSEuwu5i
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.