Sprawdź się
Match the words to their translations.
Dopasuj wyrazy do tłumaczeń.
Study the text then drag the following words in the correct places.
Zapoznaj się z tekstem, a następnie przeciągnij poniższe wyrazy w odpowiednie luki.
Highlight in purple the six nouns and adjectives connected with diversity and equality.
Zakreśl kolorem fioletowym sześć rzeczowników i przymiotników związanych z kulturową różnorodnością oraz równością.
Drag the words given below to fill in the gaps.
Przeciągnij wyrazy podane poniżej w odpowiednie luki.
2. People of different ethnicities contribute to 1. donate, 2. diaspora, 3. backgrounds, 4. diversity, 5. equality.
3. People from a specific country who live abroad create a 1. donate, 2. diaspora, 3. backgrounds, 4. diversity, 5. equality.
4. We talk of 1. donate, 2. diaspora, 3. backgrounds, 4. diversity, 5. equality when we treat everyone fairly.
5. Why don’t we 1. donate, 2. diaspora, 3. backgrounds, 4. diversity, 5. equality some money to charity?
Read the text with four missing sentences. In each gap (1–3) write a letter that corresponds to the missing sentence (A–E), so the text makes logical sense. One sentence doesn’t fit any gap.
Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w każdą lukę (1–3) literę, która oznacza brakujące zdanie (A–D), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. Jedno zdanie nie pasuje do żadnej luki.
Type in the missing words connected with Diversity Day.
Wpisz brakujące słowa powiązane z Dniem Równości.
Read the sentences and use the words in brackets to form correct sentences.
Przeczytaj zdania, a następnie użyj wyrazów w nawiasach do utworzenia poprawnych zdań.
Answer the questions in 1–2 sentences.
Odpowiedz na pytania w 1–2 zdaniach.
Is your school diverse? Are there students with disabilities or with different skin colours?
How can a school be friendlier to students with disabilities?
Look at the picture and write the answers to the questions below. Each answer should be one sentence long.
Spójrz na ilustrację i odpowiedz na poniższe pytania. Każda odpowiedź powinna mieć długość jednego zdania.

How does the picture present equality?
Is your school diverse? Are there students like in the picture?
How can a school be friendlier to students with disabilities?
Last week, your school had a Diversity Day. It’s a special occasion that looks different every year. Write an email to a friend and:
describe how your school celebrated Diversity Day;
tell what was your role in the celebrations;
describe plans for the next Diversity Day.
Your answer should be 50–120 words long.
W zeszłym tygodniu twoja szkoła obchodziła Dzień Różnorodności. To wyjątkowa okazja, a obchody każdego roku wyglądają trochę inaczej. Napisz do kolegi/koleżanki e‑mail, w którym:
opiszesz, w jaki sposób twoja szkoła obchodziła ten dzień;
powiesz, jaka była twoja rola w obchodach;
opiszesz, co szkoła planuje na przyszły rok.
Twoja odpowiedź powinna składać się z 50–120 wyrazów.
Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).