Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
RnRTq9FGFcEja
Wybierz właściwe dokończenie zdania. Jeśli prąd w obwodzie kołowym leżącym w płaszczyźnie kartki płynie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, to wektory indukcji magnetycznej wytworzonej przez ten prąd w obrębie obwodu skierowane są do nas / od nas.
1
Ćwiczenie 2
R1R1W7jZ7Ov2t
Źródło: Politechnika Warszawska Wydział Fizyki, licencja: CC BY 4.0. Licencja: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl.
RgCmIuJZQ8VMt
Wybierz właściwe uzupełnienia zdania. W obwodzie kołowym pokazanym na rysunku prąd płynie zgodnie z kierunkiem / przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara, gdyż wektor Bind skierowany jest w prawo / lewo. Czerwona strzałka pokazuje kierunek ruchu magnesu.
1
Ćwiczenie 3
R134WUrjp0Ld7
Źródło: Politechnika Warszawska Wydział Fizyki, licencja: CC BY 4.0. Licencja: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl.
RqtKD4IGkKL8t
W przewodniku prostoliniowym płynie prąd, jak pokazuje strzałka na rysunku.
Połącz poprawne odpowiedzi spośród poniżej zamieszczonych:
Aby prąd indukcyjny w przewodniku kołowym popłynął … zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara Możliwe odpowiedzi: 1. natężenie prądu w przewodniku prostoliniowym powinno ROSNĄĆ, 2. natężenie prądu w przewodniku prostoliniowym powinno MALEĆ przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara Możliwe odpowiedzi: 1. natężenie prądu w przewodniku prostoliniowym powinno ROSNĄĆ, 2. natężenie prądu w przewodniku prostoliniowym powinno MALEĆ
RL1YgwFNc40Al
W przewodniku prostoliniowym płynie prąd, jak opisano powyżej. Uzupełnij poprawnie zdania.
1
Ćwiczenie 4
RPW4Ta8qmZoMw
Źródło: Politechnika Warszawska Wydział Fizyki, licencja: CC BY 4.0. Licencja: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl.
R1JtthC6h2fNd
Wybierz właściwie uzupełnienie zdania. Obwód kołowy leżący w płaszczyźnie kartki znajduje się w polu magnetycznym o liniach prostopadłych do powierzchni kartki i skierowanych do nas. Gdy będziemy wyciągać obwód z obszaru pola magnetycznego przesuwając go w bok kartki, to prąd będzie płynął zgodnie z kierunkiem / przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara.
1
Ćwiczenie 5
RmN7OKhic4z2n
Źródło: Politechnika Warszawska Wydział Fizyki, licencja: CC BY 4.0. Licencja: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl.
R1T6W0pAVmE25
Kwadratowa ramka wprowadzana jest w obszar jednorodnego pola magnetycznego o liniach prostopadłych do płaszczyzny rysunku.
W zdaniu poniżej wybierz właściwą wersję. Aby prąd w kwadratowej ramce popłynął przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara, to wektory indukcji magnetycznej powinny być skierowane od nas / do nas.
1
Ćwiczenie 6
R11IVqDqMUwIe
Źródło: Politechnika Warszawska Wydział Fizyki, licencja: CC BY 4.0. Licencja: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl.
RYqBKO9oyWb7t
Wybierz właściwą odpowiedź. Obwód kołowy umieszczono w polu magnetycznym wytwarzanym przez elektromagnes tak, że linie pola są prostopadłe do płaszczyzny tego obwodu. Jeśli wektory indukcji pola magnetycznego skierowane są jak na rysunku, to - gdy zwiększamy prąd w elektromagnesie - w obwodzie kołowym płynie prąd zgodnie z ruchem / przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
1
Ćwiczenie 7
RFTTomHr5Hm6b
Źródło: Politechnika Warszawska Wydział Fizyki, licencja: CC BY 4.0. Licencja: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl.
RW68OiHDWPvlb
W metalowej, nieferromagnetycznej rurze spada pionowo magnes, tak jak to zostało pokazane na rysunku. Czy prąd wyindukowany w rurze powyżej magnesu (w części A) ma taki sam kierunek co prąd wyindukowany poniżej magnesu (w części B)? Zaznacz właściwą odpowiedź. Odpowiedź: tak / nie
2
Ćwiczenie 8
Rs66wjz3wCsFZ
Źródło: Politechnika Warszawska Wydział Fizyki, licencja: CC BY 4.0. Licencja: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl.
R1EgXDqhSvznL
Wysłuchaj nagrania abstraktu, wyodrębnij jego części i nadaj im tytuły.