Sprawdź się
Przenieś wymienione sytuacje, które mają miejsce w środowisku atmosferycznym, do właściwej grupy bodźców oddziałujących na człowieka.
fala upałów, wzrost substancji lotnych wydzielanych przez sosnę podczas ciepłego, pogodnego dnia, reakcje uczuleniowe na skutek wzrostu ilości aerozoli roślinnych (pyłków) w okresie wiosennym, wzrost zawartości jonów ujemnych w powietrzu w pobliżu wodospadów i brzegu morza, które poprawiają samopoczucie człowieka i zwiększają odporność na infekcje, wzrost zawartości jonów dodatnich w aglomeracji miejskiej, które wywołują uczucie zmęczenia, nagła zmiana ciśnienia związana z przejściem frontu, wzrost prędkości wiatru
fizyczno-chemiczne: | |
---|---|
biologiczne: |
Odczytaj z wykresu, jaki jest maksymalny czas bezpiecznego przebywania na słońcu turysty o fototypie skóry II, przy wartości indeksu UV = 12.
Przyporządkuj odpowiednie dolegliwości do frontów, które przyczyniają się do ich wystąpienia
bóle głowy, reumatyzm, astma, zakrzepy, kolka, zawał mięśnia sercowego, zatory, nadciśnienie, depresja
front ciepły | |
---|---|
front chłodny |
Przenieś wybrane zbiorowiska leśne do właściwej grupy.
bór suchy, bór mieszany świerkowy, łęg, buczyna, dąbrowa, bór mieszany sosnowy, grąd, bór świeży
Zbiorowiska o właściwościach uspokajających: | |
---|---|
Zbiorowiska o właściwościach pobudzających: |
Oceń, korzystając z zamieszczonej tabeli, którego dnia (sytuacja A czy B) warunki pogodowe będą korzystniejsze dla meteoropatów.