1
Pokaż ćwiczenia:
R1Z8nD8qpFEH81
Ćwiczenie 1
1
Ćwiczenie 2

Tabela zawiera informacje na temat przedmiotów, ich wartości oraz wag.

Przedmiot – i

0

1

2

3

4

5

Wartość – vi

19

15

16

17

14

11

Waga – wi

18

17

15

19

13

14

Uporządkuj przedmioty nierosnąco według stosunku wartości do wag.

Rnghp1QT116l3
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
2
Ćwiczenie 3

Tabela zawiera informacje na temat przedmiotów – ich wartości oraz wag. Dostępny jest tylko jeden egzemplarz każdego przedmiotu. Każdy przedmiot można spakować jedynie w całości.

Przedmiot – i

0

1

2

3

4

5

Wartość – vi

6

7

9

5

11

4

Waga – wi

11

7

13

8

12

7

Aby w plecaku zgromadzić jak największą wartość, przeprowadzono zachłanne pakowanie plecaka o pojemności 50.

Uzupełnij tabelę właściwymi elementami – wstaw dane opisujące pakowany przedmiot, a także informacje o tym, jak po jego spakowaniu zmieni się zgromadzona w plecaku wartość oraz pozostałe wolne miejsce. Kolejność przedmiotów w tabeli powinna odpowiadać kolejności pakowania.

RKzKzoI7X9bpY
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
RM1Bnveo8szjv1
Ćwiczenie 4
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R1TRGQf6uaSyi2
Ćwiczenie 5
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Rk4YuHtjYaOWe2
Ćwiczenie 6
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
3
Ćwiczenie 7

Dla oszacowania wartości, jaką można zmieścić w plecaku o pojemności równej 53, wykorzystano algorytm zachłanny. Do spakowania jest 6 rodzajów przedmiotów o nieograniczonym zapasie sztuk. Każdy przedmiot ma swój identyfikator i, wartość vi oraz wagę wi. Wartości odpowiednich parametrów wszystkich przedmiotów opisano w tabeli.

i

0

1

2

3

4

5

vi

8

16

7

9

2

1

wi

9

11

8

7

3

2

Rsl2xFoMMVnrS
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
3
Ćwiczenie 8

Zapoznaj się z tabelą, która przedstawia informacje o przedmiotach – ich wartościach i wagach. Przedmioty można pakować w całości lub w dowolnej części. Dostępna jest tylko jedna sztuka każdego z przedmiotów.

Przedmiot – i

0

1

2

3

4

5

Wartość – vi

6

13

12

12

5

9

Waga – wi

23

24

19

1

8

19

Wykonaj zachłanne pakowanie plecaka, zakładając, że jego pojemność wynosi 50. Uzupełnij tabelę właściwymi elementami – w każdym wierszu wstaw dane dotyczące pakowanego przedmiotu, zmiany wartości w plecaku i pozostałego w nim wolnego miejsca oraz tego, jaka część przedmiotu została spakowana.

Uzupełnij wiersze nawet dla tych przedmiotów, które nie znajdą się w plecaku.

RzhlqSpozatBR
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 9

Zapoznaj się z tabelą, która przedstawia informacje o przedmiotach – ich wartościach, wagach oraz liczbie dostępnych sztuk.

Przedmiot – i

0

1

2

3

4

5

Wartość – vi

5

9

6

13

5

9

Waga – wi

15

1

9

25

21

8

Dostępność – qi

1

2

1

2

3

3

Przeprowadź zachłanne pakowanie plecaka przy ograniczeniu wagowym równym 120. Każdy przedmiot można spakować maksymalnie tyle razy, na ile pozwala jego dostępność. Zastosuj nierosnące sortowanie przedmiotów według stosunku wartości do wagi.

R1UgU4PvanExZ
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.