Artykuł naukowy, z praktycznymi wskazówkami w zakresie nauki języka angielskiego uczniów z uszkodzeniem słuchu w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Prezentuje podstawowe informacje na temat strategii uczenia się i nauczania języków obcych. Uwzględnia i wskazuje na specyfikę indywidualnych potrzeb edukacyjnych w zakresie uczenia się języków obcych przez uczniów z uszkodzeniem słuchu. Tekst wskazuje na współczesną zmianę w podejściu do nauczania języków obcych ze strategii gramatyczno‑translacyjnej na rzecz metod aktywizujących. Rekomendowany jako materiał stanowiący podstawę dla dalszych poszukiwań skutecznych sposobów nauczania języka obcego uczniów z uszkodzeniem słuchu.

Otwórz linkhttp://www.cns.aps.edu.pl/media/12668/cns_3_17_12.pdfOtwórz link

Źródło: Ewa Domagała‑Zyśk, Czasopismo Człowiek - niepełnosprawność - społeczeństwo nr 3(17) 2012, 67‑85, Akademia Pedagogik Specjalnej