Strategie nauczania języka angielskiego jako obcego uczniów z uszkodzeniami słuchu w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych
Słowa kluczowe
komunikacja język angielski projektów praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi streszczenie w języku angielskim ponadpodstawowej uczeń szkoły podstawowej strategie pracy dydaktycznej w nauce języka obcego uczniów z uszkodzeniem słuchu uczenie się interdyscyplinarnw wykorzystanie technik ekspresji artystycznej uczenia przez działanie pracy grupowej strategie nauczania jezyków obcych: twórczego rozwiązywania problemów nauczyciel języka obcego uczeń z uszkodzeniem słuchu w szkole podstawowej i ponadpodstawowej style nauczania języka obcego
Artykuł naukowy, z praktycznymi wskazówkami w zakresie nauki języka angielskiego uczniów z uszkodzeniem słuchu w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Prezentuje podstawowe informacje na temat strategii uczenia się i nauczania języków obcych. Uwzględnia i wskazuje na specyfikę indywidualnych potrzeb edukacyjnych w zakresie uczenia się języków obcych przez uczniów z uszkodzeniem słuchu. Tekst wskazuje na współczesną zmianę w podejściu do nauczania języków obcych ze strategii gramatyczno‑translacyjnej na rzecz metod aktywizujących. Rekomendowany jako materiał stanowiący podstawę dla dalszych poszukiwań skutecznych sposobów nauczania języka obcego uczniów z uszkodzeniem słuchu.