Symulacja interaktywna
Poniższa symulacja interaktywna zawiera szachownicę, na której można ustawiać hetmanów. Możesz wykorzystać ją w celu sprawdzenia lub odnalezienia rozwiązań problemu ośmiu hetmanów.
Symulacja interaktywna zawiera szachownicę, na której można ustawiać hetmanów. Można ją wykorzystać w celu sprawdzenia lub odnalezienia rozwiązań problemu ośmiu hetmanów. Po wpisaniu symbolu kolumny wybierając spośród liter od A do H, następnie wpisaniu numeru wiersza od 1 do 8 program rozmieszcza hetmanów na wskazanych polach szachownicy.
Zadanie 1.3.
Przeanalizuj prezentację i znajdź prawidłowe rozwiązania dla plansz opisanych w poleceniu.
Uzupełnij brakujące figury na planszy tak, aby powstał układ będący rozwiązaniem problemu ośmiu hetmanów. Jeżeli rozwiązanie zagadki nie jest możliwe dla danego ustawienia wejściowego, uzupełnij luki znakami „X”.
Plansze startowe:
(5_1728__)
(174_8__3)
(31_48__6)
(_3_7_8_4)
(5__63__4)
Zapoznaj się z prezentacją przedstawiająca przykładowe rozwiązanie problemu.