Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Polecenie 1

Przeanalizuj działanie bramek logicznych, a następnie wykonaj obliczenia stanów wyjścia układów dla różnych parametrów wejściowych.

Przypomnij sobie działanie bramek logicznych, a następnie wykonaj obliczenia stanów wyjścia układów dla różnych parametrów wejściowych.

RMvV37qwvvUnS1
Aplet przedstawia różne typy bramek logicznych. Uczeń może manipulować danymi wejściowymi, by sprawdzić, jak wyglądają wyjścia układów dla różnych parametrów. Bramka NOT wyglądająca jak trójkąt równoramienny przecięty przedłużeniem jego dłuższej wysokości przy parametrze wejściowym 1 daje na wyjściu 0. Przy parametrze wejściowym 0 daje na wyjściu 1. Bramka AND ma kształt pocisku. Przy dwóch parametrach wejściowych 0 daje 0 na wyjściu; przy dwóch parametrach wejściowych 1 daje 1 na wyjściu. Bramka NAND ma kształt pocisku. Przy przynajmniej jednym 0 na wejściu daje 1 na wyjściu. Bramka OR przypomina grot strzały. Przy przynajmniej jednym 1 na wejściu daje 1 na wyjściu. Bramka NOR również przypomina grot strzały. Przy przynajmniej jednym 1 na wejściu daje 0 na wyjściu. Bramka XOR przypomina grot strzały z dodatkowym łukiem przy danych wejściowych. Przy jednej 1 na wejściu daje 1 na wyjściu. Bramka XNOR przypomina grot strzały z dodatkowym łukiem przy danych wejściowych. Przy dwóch 1 na wejściu daje 1 na wyjściu. Podobnie przy dwóch 0 na wejściu daje 1 na wyjściu.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 2

Podaj stan wyjścia układu dla parametrów wejściowych równych:

A = 0, B = 1, C = 1.

A = 0, B = 0, C = 1.

A = 1, B = 1, C = 0.

R1HXV3UN1e3EE
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RGcMQIXqO7bA5
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Podaj stan wyjścia układu dla parametrów wejściowych równych:

  1. A = 1, B = 1, C = 0

  2. A = 1, B = 0, C = 1

  3. A = 0, B = 1, C = 1

RCXYO8oO5Gzoe
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R11Ga1g2oVS7H
(Uzupełnij).
Aplikacje dostępne w
Pobierz aplikację ZPE - Zintegrowana Platforma Edukacyjna na androida