Symulacja interaktywna
Przeanalizuj algorytm konwersji części ułamkowej liczby binarnej do postaci zapisanej w systemie szesnastkowym.
Na poniższym schemacie interaktywnym przedstawiono konwersję z systemu dwójkowego na szesnastkowy. Zastanów się, w jaki sposób wyglądałaby konwersja do systemu ósemkowego.

Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DWA2dDXF4
Grafika interaktywna przedstawia sposób podziału i konstrukcji liczb w systemie szesnastkowym na podstawie systemu binarnego.
Po prawej stronie widoczna jest rozpiska: 0000 strzałka 0, 0001 strzałka 1, 0010 strzałka 2, 0011 strzałka 3, 0100 strzałka 4, 0101 strzałka 5, 0110 strzałka 6, 0111 strzałka 7, 1000 strzałka 8, 1001 strzałka 9, 1010 strzałka A, 1011 strzałka B, 1100 strzałka C, 1101 strzałka D, 1110 strzałka E, 1111 strzałka F.
Po środku przedstawione jest pole tekstowe, w którym można wpisać bity do konwersji. Każda sekwencja jest następnie podzielona poniżej na grupy cztero‑bitowe, pod którymi przepisane są one do cyfr w systemie szesnastkowym i następnie złożone do jednej liczby.