Symulacja interaktywna
Zapoznaj się z symulacją interaktywną. Możesz w niej zmienić położenie punktów wielokąta oraz położenie głównego punktu.
Po uruchomieniu testu przynależności program wykryje, czy punkt należy do wielokąta.
Symulacja interaktywna przedstawia działanie algorytmu. Przedstawione są 2 przyciski, uruchomienia symulacji oraz resetu.
Po uruchomieniu, symulacja przedstawia wielobok złożony z wielu punktów, oraz oznaczone szarym kolorem pole tej figury. Pokazana także jest półprosta, poprowadzona od niebieskiego punktu, który można dowolnie przesuwać po symulacji.
Po przesunięciu linii tak, aby przecinała się z bokami figury, pojawia się napis Ilość przecięć oraz liczba przecięć, każde przecięcie jest oznaczone czerwonym punktem na boku figury.
Pod liczbą przecięć pojawia się napis: Ilość przecięć jest nieparzysta – punkt należy do wielokąta. Zostanie zmienione w razie potrzeby na parzystą i punkt nie należy do wielokąta.
Zastanów się, czy przedstawiony w symulacji algorytm jest odpowiedni w każdym przypadku.