Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji - The Doors - film review
1. Cele lekcji

a. Wiadomości
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze słownictwem związanym z filmem i muzyką, spotykanym często m.in. w recenzjach. Praca z tzw. żywym tekstem umożliwia poznanie ciekawych, różnorodnych i często spotykanych w anglojęzycznej prasie sformułowań, a dalsze ćwiczenia pomagają w ich opanowaniu. Dzięki temu uczniowie uczą się również, jak poprawnie i w ciekawy sposób wyrazić swoją opinię na temat obejrzanego filmu czy wysłuchanej płyty.

b. Umiejętności
Pracując z „ żywym tekstem”, uczniowie ćwiczą rozumienie tekstu czytanego (zarówno czytanie w celu zrozumienia ogólnej treści artykułu, jak i czytanie ze zrozumieniem szczegółów). Układając fragmenty recenzji we właściwej kolejności, uczniowie opanowują umiejętność konstruowania formy artykułu (w tym przypadku - recenzji).
Ćwiczona jest również umiejętność mówienia - w pierwszej części lekcji uczniowie odpowiadają na pytania zadane przez nauczyciela.
Wreszcie, pracując w grupach, uczniowie ćwiczą umiejętność czytania ze zrozumieniem szczegółów - łącząc różne słowa i zwroty z ich definicjami, przedstawionymi w języku angielskim.

2. Metoda i forma pracy

W pierwszej części lekcji, będącej wprowadzeniem do tematu, uczniowie pracują jako jedna grupa. Opisują przedstawione zdjęcie zespołu The Doors, wyrażają opinie na temat zespołu i odpowiadają na pytania nauczyciela. W części drugiej (podczas pracy samodzielnej) układają fragmenty recenzji filmu „The Doors” w odpowiedniej kolejności, następnie czytają raz jeszcze cały tekst w celu zrozumienia jego ogólnej treści. Na koniec, pracując w kilkuosobowych grupach, rozwiązują zadania pomagające im zapamiętać znaczenie wybranych z tekstu słów i sformułowań - łączą zwroty z angielskimi definicjami.

3. Środki dydaktyczne

a. Zdjęcie zespołu The Doors (przygotowanie uprzednio przez nauczyciela).
b. Ćwiczenia zawarte w karcie pracy ucznia: tekst do przeczytania (fragmenty artykułu do ułożenia w odpowiedniej kolejności) oraz tabelka (zawierająca zwroty i ich angielskie definicje) gotowa do rozcięcia i rozdania uczniom.
c. Szablon do pracy z uczniem - zawiera klucz odpowiedzi do ćwiczeń z karty pracy ucznia: tekst z uzupełnionymi lukami oraz tabelkę z angielskimi zwrotami i ich definicjami (w odpowiedniej kolejności).

4. Przebieg lekcji

a. Faza przygotowawcza
SPEAKING - Nauczyciel prezentuje uczniom zdjęcie zespołu The Doors. Uczniowie opisują zdjęcie i opowiadają, z czym kojarzą im się osoby na nim przedstawione (brainstorming).
Następnie nauczyciel zadaje bardziej szczegółowe pytania, m.in.

  1. Do you know the name of the vocalist of The Doors?

  2. What kind of person was he?

  3. What was his life like and how did he die?

  4. Have you ever seen the film about The Doors?

  5. What's your opinion about this movie?

b. Faza realizacyjna
READING FOR THE GIST - Uczniowie czytają, a następnie układają w kolejności fragmenty recenzji filmu „The Doors” - pracują samodzielnie.
READING FOR SPECIFIC INFORMATION - Uczniowie starają się odgadnąć znaczenia słów wyróżnionych w tekście. Następnie, pracując w małych grupach, łączą zwroty z ich definicjami - otrzymują dwa zestawy zadrukowanych pasków papieru (zestaw ze zwrotami i zestaw z definicjami), które łączą w pary.

c. Faza podsumowująca
WRITING, SPEAKING - Uczniowie tworzą zdania, używając wybranych zwrotów pochodzących z poprzedniego ćwiczenia. Następnie osoby wytypowane przez nauczyciela prezentują swoje propozycje pozostałym uczniom.

5. Załączniki

a. Karta pracy ucznia
Zawiera wszystkie ćwiczenia podane w scenariuszu (tekst, którego fragmenty należy poukładać w kolejności, oraz gotową do wycięcia i rozcięcia na paski tabelkę zawierającą zwroty i ich definicje).

b. Szablon do pracy z uczniem
Zawiera klucz odpowiedzi do ćwiczeń z karty pracy ucznia oraz przykładowe pytania do zadania w fazie realizacyjnej lekcji.

c. Zadanie domowe
WRITING - Uczniowie mają za zadanie napisać krótką recenzję obejrzanego niedawno filmu. Długość artykułu to 100‑120 słów. W artykule należy zawrzeć jak najwięcej zwrotów poznanych na lekcji.

6. Czas trwania lekcji

45 minut

7. Uwagi do scenariusza

Zaleca się wykorzystanie karty pracy ucznia oraz szablonu do pracy z uczniem.

powrót

RLaDwI5aHIkqh

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 30.00 KB w języku polskim