E-materiały do kształcenia zawodowego

Elektrotechnika

MEC.03. Montaż i obsługa maszyn i urządzeń - Mechanik - Monter maszyn i urządzeń 723310

bg‑turquoise

Układy elektryczne

GRA EDUKACYJNA

1
Instrukcja użytkowania gry edukacyjnej
R1CvG1mBvJy60
Przykładowy wygląd gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Gra edukacyjna zapewnia możliwość sprawdzenia swojej wiedzy z danego materiału jak i uświadamia nas z jakich zagadnień powinniśmy uzupełnić naszą wiedzę.

RsbrPQQGosg4G
Przycisk "DALEJ"
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Przycisk „DALEJ” umożliwia przejście do następnej planszy.

RyfekcEga771q
Zasady gry
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Po kliknięciu przycisku „DALEJ” pojawiają się zasady gry. Oprócz tego pojawia się informacja, z ilu etapów składa się ta gra oraz na czym one polegają.

RUg2WXaNQ0fCj
Przykładowy poziom
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Głównym celem jest uzupełnienie obwodu za pomocą elementów znajdujących się na szarym pasku tak, aby były one zgodne z treścią polecenia.

R1XSc3fhosxRr
Przesuwanie elementu
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

W celu przesunięcia poszczególnego elementu należy przytrzymać wybrany element i przeciągnąć go w odpowiednie miejsce.

Ro77815q8GebW
Przycisk "POLECENIE"
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Jeśli nie pamiętasz jakie było polecenie do danego poziomu, możesz je ponownie zobaczyć klikając przycisk „POLECENIE”.

Ra2zakLMGPoXi
Przycisk "RESET"
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Jeśli wstawiłeś niewłaściwy element, możesz kliknąć w przycisk resetu by zacząć poziom od początku.

RLGa22Br2F1XZ
Przycisk "SPRAWDŹ"
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Po wybraniu według ciebie właściwych elementów i umieszczeniu ich na odpowiednich polach musisz potwierdzić swoją odpowiedź przyciskiem „SPRAWDŹ”,

R10gnSiRbyLoj
Przykład poprawnej odpowiedzi
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

który to po kliknięciu, wyświetli informacje czy odpowiedź jest prawidłowa,

RcSYjlONiPMiL
Przykład błędnej odpowiedzi
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

czy też błędna. W przypadku błędnej odpowiedzi wyświetlona zostanie informacja wskazująca na materiał multimedialny, w którym można uzupełnić brakującą wiedzę.

1
R18pYUlEWLglP1
Gra edukacyjna "Układy elektryczne"
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RwyN9lTJJZj3s
Ćwiczenie 1
Wstaw tekst w luki. Prawo 1. Kirchhoffa, 2. Ohma jest jednym z podstawowych praw wykorzystywanych w elektrotechnice. Opisuje ono proporcjonalność natężenia prądu w danym przewodniku do napięcia występującego na jego zaciskach.
R1KObDE0RlQcj
Ćwiczenie 2
Wstaw tekst w luki. 1. Ohma, 2. Kirchoffa, 3. Pierwsze, 4. Drugie, 5. Pierwsze prawo 1. Ohma, 2. Kirchoffa, 3. Pierwsze, 4. Drugie, 5. Pierwsze nazywane również prawem prądowym. Suma wszystkich prądów wpływających i wypływających z danego węzła jest równa zeru.
Ćwiczenie 3
Rx5MTriSKdzjj
Wskaż, który wzór prawa Ohma jest prawdziwy. Możliwe odpowiedzi: 1. U = I ×R, 2. U = IR, 3. I = RU, 4. R = IU
Ćwiczenie 4
R1abfVMeL5nJz
Zgodnie z definicją pierwszego prawa Kirchoffa, bilans prądów dla poniższego węzła jest równy. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2.

Powiązane ćwiczenia