Ułamki dziesiętne. Powtórzenie
Ten materiał poświęcony jest zadaniom związanym z ułamkami dziesiętnymi. Jeżeli chcesz sobie przypomnieć podstawowe wiadomości na temat ułamków dziesiętnych, zajrzyj do materiału Działania na liczbach dziesiętnychDziałania na liczbach dziesiętnych.
Daną liczbę zapisz w postaci dziesiętnej.
a) ............
b) ............
Uzupełnij.
a) Cyfra części tysięcznych w liczbie 7,048 to .............
b) Cyfra dziesiątek w liczbie 23,709 to .............
Zapisz liczbę w postaci dziesiętnej.
a) trzy i sześćdziesiąt pięć setnych ............
b) dwa i osiemnaście tysięcznych ............
Przeciągnij i upuść.
=, <, >
a) 1,25 ............ 1,24
b) 6,0707 ............ 6,077
Przeciągnij i upuść.
6, 2, 8, 3, 1, 4, 7, 9, 5, 0
a) 1, ............ 3 < 1,13
b) 8,99 < ............ ,00
Uzupełnij.
a) 6 mm = ............ cm
b) 5 m 7 cm = ............ m
Uzupełnij.
a) 5,2 dag = 5 dag ............ g
b) 1,2 kg = 1 kg ............ dag
Uzupełnij.
a) 7,28 + 35,9 = ............
b) 12,54 + 13 + 0,796 = ............
Uzupełnij.
a) 8,139 – 4,76 = ............
b) 9,2 – 5,723 = ............
Przeciągnij i upuść.
4,3627, 271,09, 0,0627, 4,3623, 0,06027, 271,9, 34510, 34520
a) 27,19 ∙ 10 = ..............
b) 436,27 : 100 = ..............
c) 34,51 ∙ 1000 = ..............
d) 6,27 : 100 = ..............
Korzystając z grafiki, uzupełnij zdania wpisując odpowiednie liczby w puste pola.

Ile metrów długości ma obwód prostokąta, którego
a) jeden bok ma długość 2,6 m, a drugi 1,75 m?
............ m
b) jeden bok ma długość 3,2 m, a drugi jest od niego o 1,3 m krótszy?
............ m
, klasa - , a klasa - o więcej niż .
Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Klasa i klasa zebrały Tu uzupełnij kilogramów makulatury. Wszystkie klasy czwarte zebrały Tu uzupełnij kilogramów makulatury.
W poniedziałek trzy klasy czwarte przyniosły makulaturę. Klasa IV a przyniosła 24,5 kg, klasa IV b - 510 dag, a klasa IV c - o 3670 g więcej niż IV b.
Uzupełnij.
a) Klasa IV a i klasa IV b zebrały ............ kilogramów makulatury.
b) Wszystkie klasy czwarte zebrały ............ kilogramów makulatury.
Mila morska ma długość 1,852 km, a mila lądowa 1,609 km.
a) Ile kilometrów przepłynie statek, który pokona trasę 100 mil morskich? ............ km
b) Ile kilometrów przejedzie samochód, który pokona trasę 100 mil lądowych? ............ km
Na Olimpiadzie w Londynie w , w konkurencji pchnięcia kulą, pięciu najlepszych zawodników uzyskało wyniki przedstawione w tabeli.
Zawodnik | Kraj | Odległość |
---|---|---|
Tomasz Majewski | Polska | |
Dylan Armstrong | Kanada | |
Christian Cantwell | USA | |
Reese Hoffa | USA | |
David Storl | Niemcy |
Odpowiedź: Od złotego medalu dzieliła go odległość 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. .
Ile centymetrów dalej od srebrnego medalisty pchnął kulą mistrz olimpijski Tomasz Majewski?
Odpowiedź: Mistrz olimpijski pchnął kulą o 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. dalej.
Oto przykładowe ceny nabiału w pewnym sklepie. Wojtek kupił kilogram sera białego, sera żółtego, sera topionego i oscypka. Oblicz, ile reszty otrzymał ze .

Odpowiedź: Otrzymał Tu uzupełnij reszty.
Odpowiedź: Jest dalej o Tu uzupełnij .
Na mapie wykonanej w skali 1 : 1 000 000 droga w linii prostej z Krakowa do Łodzi to odcinek długości 26,4 cm, a z Krakowa do Warszawy – odcinek o długości 35,6 cm. O ile dalej jest w rzeczywistości z Krakowa do Warszawy niż z Krakowa do Łodzi?
Jest dalej o ............ km.
Podaj przykład współrzędnej punktu leżącego na osi liczbowej pomiędzy liczbami
i
i