Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:

Ten materiał poświęcony jest zadaniom związanym z ułamkami dziesiętnymi. Jeżeli chcesz sobie przypomnieć podstawowe wiadomości na temat ułamków dziesiętnych, zajrzyj do materiału Działania na liczbach dziesiętnychDDadFFpsMDziałania na liczbach dziesiętnych.

R8FKp5UdrZMmT1
Ćwiczenie 1
Daną liczbę zapisz w postaci dziesiętnej, a następnie uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. 3100= Tu uzupełnij 281100= Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RzQt2ptS1e7EW1
Ćwiczenie 2
Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Cyfra części tysięcznych w liczbie 7,048 to Tu uzupełnij. Cyfra dziesiątek w liczbie 23,709 to Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RSedupWWRWrzi1
Ćwiczenie 3
Zapisz liczbę w postaci dziesiętnej, następnie uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Trzy i sześćdziesiąt pięć setnych to Tu uzupełnij. Dwa i osiemnaście tysięcznych to Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Rsuobx634sdHy1
Ćwiczenie 4
Uzupełnij nierówności, przeciągając w luki odpowiednie znaki lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. 1,25 1. <, 2. >, 3. >, 4. < 1,24 6,0707 1. <, 2. >, 3. >, 4. < 6,077
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Ro47B4ztd21tR2
Ćwiczenie 5
Uzupełnij nierówności, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. 1, 1. 7, 2. 3, 3. 5, 4. 0, 5. 1, 6. 2, 7. 8, 8. 9, 9. 4, 10. 6 3 < 1,13 8,99 < 1. 7, 2. 3, 3. 5, 4. 0, 5. 1, 6. 2, 7. 8, 8. 9, 9. 4, 10. 6 ,00
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R19n7QjoHHZIJ2
Ćwiczenie 6
Uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. 6 mm= Tu uzupełnij cm 5 m 7 cm= Tu uzupełnij m
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RoqIQgCXex7lR2
Ćwiczenie 7
Uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. 5,2 dag=5 dag Tu uzupełnij g 1,2 kg=1 kg Tu uzupełnij dag
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R4k0ZX4eLgF9K2
Ćwiczenie 8
Oblicz, następnie uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. 7,28+35,9= Tu uzupełnij 12,54+13+0,796= Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RISuEAGgJGNaj2
Ćwiczenie 9
Oblicz, następnie uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. 8,139-4,76= Tu uzupełnij 9,2-5,723= Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1WbnliLoRiYl2
Ćwiczenie 10
Oblicz, następnie uzupełnij równości, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. 27,19·10= 1. 4,3623, 2. 0,0627, 3. 4,3627, 4. 34520, 5. 271,9, 6. 271,09, 7. 34510, 8. 0,06027 436,27:100= 1. 4,3623, 2. 0,0627, 3. 4,3627, 4. 34520, 5. 271,9, 6. 271,09, 7. 34510, 8. 0,06027 34,51·1000= 1. 4,3623, 2. 0,0627, 3. 4,3627, 4. 34520, 5. 271,9, 6. 271,09, 7. 34510, 8. 0,06027 6,27:100= 1. 4,3623, 2. 0,0627, 3. 4,3627, 4. 34520, 5. 271,9, 6. 271,09, 7. 34510, 8. 0,06027
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 11

Korzystając z grafiki, uzupełnij zdania wpisując odpowiednie liczby w puste pola.

RCePaqgl530sL1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RDg5ukpZDTVOB
Za kilogram bananów, kilogram truskawek i kilogram jabłek trzeba zapłacić Tu uzupełnij euro. Jeśli zapłacisz za 2 kilogramy truskawek, 2 kilogramy jabłek i kilogram bananów banknotem 20 euro otrzymasz Tu uzupełnij euro reszty.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R6a5Si529IqwG21
Ćwiczenie 12
Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Obwód prostokąta, którego jeden bok ma długość 2,6 m, a drugi 1,75 m wynosi Tu uzupełnij m. Obwód prostokąta, którego jeden bok ma długość 3,2 m, a drugi jest od niego o 1,3 m krótszy wynosi Tu uzupełnij m.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1KG59ROnOwkj21
Ćwiczenie 13
W poniedziałek trzy klasy czwarte przyniosły makulaturę. Klasa IVa przyniosła
24,5 kg, klasa IVb - 510 dag, a klasa IVc - o 3670 g więcej niż IVb.

Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Klasa IVa i klasa IVb zebrały Tu uzupełnij kilogramów makulatury. Wszystkie klasy czwarte zebrały Tu uzupełnij kilogramów makulatury.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1YPnviKw3qo421
Ćwiczenie 14
Mila morska ma długość 1,852 km, a mila lądowa 1,609 km. Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Statek, który pokona trasę 100 mil morskich przepłynie Tu uzupełnij km. Samochód, który pokona trasę 100 mil lądowych przejedzie Tu uzupełnij km.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 15

Na Olimpiadzie w Londynie w 2012 r, w konkurencji pchnięcia kulą, pięciu najlepszych zawodników uzyskało wyniki przedstawione w tabeli.

Zawodnik

Kraj

Odległość m

Tomasz Majewski

Polska

21,89

Dylan Armstrong

Kanada

20,93

Christian Cantwell

USA

21,19

Reese Hoffa

USA

21,23

David Storl

Niemcy

21,86
R9aeF6YgBWknY
Uzupełnij odpowiedzi, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Jaka odległość dzieliła Dylana Armstronga, od zdobycia złotego medalu olimpijskiego. Wyraź ją w metrach?
Odpowiedź: Od złotego medalu dzieliła go odległość 1. 2, 2. 5, 3. 0,92, 4. 4, 5. 0,96, 6. 3, 7. 0,94, 8. 0,98 m.
Ile centymetrów dalej od srebrnego medalisty pchnął kulą mistrz olimpijski Tomasz Majewski?
Odpowiedź: Mistrz olimpijski pchnął kulą o 1. 2, 2. 5, 3. 0,92, 4. 4, 5. 0,96, 6. 3, 7. 0,94, 8. 0,98 cm dalej.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
3
Ćwiczenie 16

Oto przykładowe ceny nabiału w pewnym sklepie. Wojtek kupił kilogram sera białego, 10 dag sera żółtego, 100 g sera topionego i 0,1 kg oscypka. Oblicz, ile reszty otrzymał ze 100 .

RpNv1Wh17jtSO1
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RFEUEO2WiELcQ
Uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę.
Odpowiedź: Otrzymał Tu uzupełnij reszty.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1Zf8gCrNWQsl31
Ćwiczenie 17
Na mapie wykonanej w skali 1:1 000 000 droga w linii prostej z Krakowa do Łodzi to odcinek długości 26,4 cm, a z Krakowa do Warszawy – odcinek o długości 35,6 cm. O ile dalej jest w rzeczywistości z Krakowa do Warszawy niż z Krakowa do Łodzi? Uzupełnij odpowiedź odpowiednią liczbą.
Odpowiedź: Jest dalej o Tu uzupełnij km.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
3
Ćwiczenie 18

Podaj przykład współrzędnej punktu leżącego na osi liczbowej pomiędzy liczbami

  1. 2,452,451

  2. 0,0010,0011

R1NUfDD0s1V4D
(Uzupełnij).
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.