E-materiały do kształcenia zawodowego

Montaż mechaniczny urządzeń automatyki przemysłowej

ELM.01. Montaż, uruchamianie i obsługiwanie układów automatyki przemysłowej – Automatyk 731107 i Technik automatyk 311909

bg‑gold

Urządzenia automatyki przemysłowej i ich montaż

INFOGRAFIKA

Infografika przedstawia złożony zespół urządzeń automatyki przemysłowej, który jest częścią linii produkcyjnej służącej do montażu baterii litowych. Urządzenia na linii zostały zaprojektowane do precyzyjnej obróbki materiałów tak, aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń delikatnych ogniw baterii litowych. Cały system składa się z różnorodnych modułów funkcjonalnych, takich jak stacje do przygotowywania materiałów, urządzenia do dokładnego pozycjonowania komponentów, a także zaawansowane systemy kontroli i inspekcji jakości. Linia produkcyjna jest oparta głównie na technologii pneumatycznej wykorzystującej sprężone powietrze do napędzania różnych urządzeń i mechanizmów na linii.

1
R1cWlRZeRNvdt
Urządzenia automatyki przemysłowej i ich montaż
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Infografika przedstawia wnętrze budynku z urządzeniami automatyki przemysłowej. Składa się z jedenastu znaczników znajdujących się przy elementach linii produkcyjnej.

Znacznik 1.

Montaż silnika.

Montaż silnika elektrycznego do podstawy za pomocą śrub jest dość prosty. Aby zamontować silnik, potrzebujemy odpowiedniej podstawy z otworami, które pasują do rozmiaru i kształtu śrub w silniku.

Ilustracja przedstawia cylindrycznego kształtu urządzenie z wystającą rurką ze środka. Znajduje się na nóżce, a podstawka ma dwa otwory na śruby.

Krok 1: Umieść silnik na podstawie. Umieść silnik na podstawie w taki sposób, aby otwory w obudowie silnika pokrywały się z dwoma otworami w podstawie.

Ilustracja przedstawia ten sam silnik, przy podstawie wsadzono w otwory dwie śruby.

Krok 2: Przykręć silnik do podstawy. Przykręć silnik do podstawy, stosując odpowiednie śruby. Śruby powinny być wystarczająco mocne, aby utrzymać silnik na miejscu, ale nie tak mocne, aby uszkodzić obudowę silnika lub podstawę. W przypadku montażu większych silników elektrycznych może być konieczne użycie klucza dynamometrycznego w celu dokładnego dokręcenia śrub.

Ilustracja przedstawia ten sam silnik, zostają dokręcone śruby za pomocą klucza dynamometrycznego.

Krok 3: Sprawdź montaż. Po dokręceniu śrub dokładnie sprawdź, czy silnik jest stabilnie zamocowany i nie ma żadnych luźnych części. Jeśli silnik jest nierówno zamocowany lub ma luźne elementy, może to prowadzić do wibracji, hałasu i uszkodzenia silnika.

Ilustracja przedstawia ten sam silnik, śruby zostały dokręcone i silnik został przymocowany.

Krok 4: Podłącz przewody. Na koniec podłącz przewody zasilające do silnika, zgodnie z instrukcjami producenta. Upewnij się, że przewody są dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniem, a połączenia są bezpieczne i trwałe.

Jak widzisz, montaż silnika elektrycznego do podstawy za pomocą śrub jest dość prosty, ale wymaga dokładności i ostrożności, aby uniknąć uszkodzeń lub wadliwego działania silnika.

Znacznik 2

Montaż sprzęgła.

Ilustracja przedstawia sprzęgło cylindrycznego kształtu z otworem w środku.

Montaż sprzęgła na silnik elektryczny zwykle wymaga użycia specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze hydrauliczne, dźwignie czy wkrętaki. Poniżej znajdziesz krótki opis kroków, które należy wykonać podczas montażu sprzęgła na silniku elektrycznym:

Ilustracja przedstawia silnik, obok silnika znajduje się sprzęgło.

Krok 1: Przygotowanie silnika. Przed rozpoczęciem montażu sprzęgła przygotuj silnik - powinien być oczyszczony z zabrudzeń i dobrze przytwierdzony do ziemi.

Krok 2: Montaż sprzęgła. Gdy silnik jest przygotowany, możesz rozpocząć montowanie sprzęgła. W tym celu należy zamocować wpust w wale silnika i osadzić na wale sprzęgło.

Ilustracja przedstawia zamontowanie sprzęgła przez otwór do wystającej rurki z silnika.

Krok 3: Zamocowanie sprzęgła. Następnie zamocuj sprzęgło na silniku, stosując odpowiednie śruby i nakrętki. Wszystkie śruby muszą być dokładnie dokręcone, aby zapobiec luzom, które mogą prowadzić do wibracji i uszkodzenia silnika.

Krok 4: Sprawdzenie działania. Po zakończeniu montażu dokładnie sprawdź działanie sprzęgła. Upewnij się, że sprzęgło obraca się swobodnie i nie ma w nim żadnych luźnych elementów. Przetestuj również działanie całego układu, aby upewnić się, że silnik działa prawidłowo i że sprzęgło jest w pełni zintegrowane z układem.

Znacznik 3

Montaż przekładni.

Montaż przekładni łańcuchowej wymaga dokładności i użycia odpowiednich narzędzi. Poniżej znajdziesz krótki opis kroków, które należy wykonać podczas montażu przekładni łańcuchowej:

Ilustracja przedstawia zębatki łańcucha ułożonego tak, że zagina się w trzech miejscach.

Krok 1: Przygotowanie elementów. Przed rozpoczęciem montażu przekładni łańcuchowej przygotuj wszystkie elementy, które będą potrzebne do zamocowania przekładni na silniku lub innym urządzeniu. Sprawdź, czy posiadasz wszystkie potrzebne elementy przekładni łańcuchowej, takie jak łańcuch, koła łańcuchowe, prowadnice, nakrętki, śruby i podkładki.

Ilustracja przedstawia w dwóch zagięciach łańcucha koła zębate z pustym środkiem.

Krok 2: Zamocowanie koła łańcuchowego. Zamocuj koło łańcuchowe na wałku silnika lub innej maszyny. Koło łańcuchowe musi być dokładnie ustawione i przymocowane za pomocą odpowiednich śrub i nakrętek. Upewnij się, że kolo łańcuchowe jest dobrze osadzone na wałku.

Ilustracja przedstawia w dwóch zagięciach łańcucha koła zębate z wypełnionym wnętrzem cylindrycznym elementem.

Krok 3: Montaż łańcucha. Po zamocowaniu koła łańcuchowego należy założyć łańcuch i dokładnie go wyregulować. Łańcuch musi być odpowiednio napięty, aby uniknąć nadmiernego ścierania, a jednocześnie nie może być zbyt luźny, aby zapewnić stabilność i niezawodność działania przekładni.

W ilustracji w trzecim zagięciu łańcucha pojawia się kolejne koło zębate z pustym środkiem.

Krok 4: Zamocowanie drugiego koła łańcuchowego Zamocuj drugie koło łańcuchowe na urządzeniu, z którego będzie pobierana moc. Koło łańcuchowe musi być dokładnie ustawione i przymocowane za pomocą odpowiednich śrub i nakrętek.

Ilustracja przedstawia łańcuch z trzema zębatymi kołami na trzech zagięciach łańcucha. Każde koło w swoim środku ma cylindrycznego kształtu element.

Krok 5: Zamocowanie napinacza. Po zamocowaniu obu kół łańcuchowych należy dodać napinacz Dzięki niemu łańcuch pozostanie w optymalnym naprężeniu i nie spadnie z kół zębatych.

Krok 6: Testowanie działania przekładni Po zakończeniu montažu dokładnie przetestuj działanie przekładni. Upewnij się, że łańcuch porusza się swobodnie i nie ma w nim żadnych luźnych elementów. Sprawdź działanie całego układu, aby upewnić się, że przekładnia działa prawidłowo i jest w pełni zintegrowana z układem.

Znacznik 4

MONTAŻ PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH

Ilustracja przedstawia przewód z końcówką – sześciennego kształtu nakrętką.

Montaż przewodów hydraulicznych wymaga dokładności i odpowiednich narzędzi. Poniżej znajdziesz krótki opis kroków, które należy wykonać podczas montażu przewodów hydraulicznych.

Krok 1: Przygotowanie narzędzi i elementów. Przed rozpoczęciem montażu przewodów hydraulicznych przygotuj wszystkie narzędzia, które będą potrzebne do wykonania montażu: klucze, nożyce, przecinaki do rur, narzędzia do zaciskania, zestaw przewodów hydraulicznych oraz elementy pośredniczące, takie jak złączki, redukcje, tuleje itp.

Krok 2: Przygotowanie powierzchni. Przygotuj powierzchnie, na których będą montowane przewody hydrauliczne. Powinny być czyste i pozbawione rdzy, tłuszczu, oleju, ziaren piasku, pyłu i innych zanieczyszczeń.

Ilustracja przedstawia przewód oraz płaski, kwadratowy element z dziewięcioma otworami.

Krok 3: Cięcie przewodów. Przewody hydrauliczne należy ciąć tylko specjalnymi przecinakami, aby uniknąć ich uszkodzenia i odkształceń. Należy pamiętać, że długość przewodu musi być odpowiednia, aby zapewnić prawidłowe działanie układu hydraulicznego.

Ilustracja przedstawia wkręcanie końca przewodu w jeden z otworów na płaskim elemencie za pomocą klucza płaskiego.

Krok 4: Montaż złączek i tulei. Zamontuj złączki i tuleje na końcach przewodów hydraulicznych. Złączki służą do połączenia przewodów hydraulicznych z urządzeniem lub z innym przewodem hydraulicznym. Tuleje wzmacniają końce przewodów, aby zapobiec ich deformacjom,

Ilustracja przedstawia przymocowany przewód do jednego z otworów w płaskim elemencie.

Krok 5: Montaż przewodów hydraulicznych. Po zmontowaniu złączek i tulei należy przystąpić do montażu przewodów hydraulicznych. Umieść przewody precyzyjnie i zaciśnij złączki, a następnie dokładnie sprawdź, czy nie występują żadne nieszczelności.

Krok 6: Wypełnienie układu. Po zakończeniu montażu należy wypełnić układ hydrauliczny cieczą hydrauliczną i dokładnie przetestować działanie układu. Upewnij się, że przewody hydrauliczne są odpowiednio zamocowane i nie występują w nich żadne nieszczelności.

Znacznik 5

MONTAŻ PRZEWODÓW PNEUMATYCZNYCH

Ilustracja przedstawia podłużny, prostopadłościenny element. Z kwadratowego boku wystaje ze środka rurka.

Montaż przewodów pneumatycznych wymaga precyzji i użycia odpowiednich narzędzi. Poniżej znajdziesz krótki opis kroków, które należy wykonać podczas montażu przewodów pneumatycznych:

Krok 1: Przygotowanie narzędzi i elementów. Przed rozpoczęciem montażu przewodów pneumatycznych przygotuj wszystkie narzędzia, które będą potrzebne do wykonania montażu: nożyce do cięcia przewodów, narzędzia do zaciskania, zestaw przewodów pneumatycznych oraz elementy pośredniczące, takie jak złączki, redukcje, tuleje itp.

Krok 2 Przygotowanie powierzchni. Następnie przygotuj powierzchnie, na których będą montowane przewody pneumatyczne. Powinny być czyste i pozbawione rdzy, tłuszczu, oleju, ziaren piasku, pyłu i innych zanieczyszczeń.

Krok 3: Cięcie przewodów. Przewody pneumatyczne należy ciąć tylko specjalnymi nożycami, aby uniknąć ich uszkodzenia i odkształceń. Pamiętaj, że długość przewodu musi być odpowiednia, aby zapewnić prawidłowe działanie układu pneumatycznego.

Ilustracja przedstawia opisane wcześniej prostopadłościenne urządzenie oraz dwa przewody.

Krok 4: Montaż złączek i tulei. Zamontuj złączki i tuleje na końcach przewodów pneumatycznych. Złączki służą do połączenia przewodów pneumatycznych z urządzeniem lub z innym przewodem pneumatycznym. Tuleje wzmacniają końce przewodów, aby zapobiec ich deformacjom.

Ilustracja przedstawia prostopadłościenne urządzenie z zamontowanymi dwoma przewodami na obu końcach prostopadłościennego urządzenia.

Krok 5: Montaż przewodów pneumatycznych. Po zmontowaniu złączek i tulei należy przystąpić do montażu przewodów pneumatycznych. Umieść przewody precyzyjnie i zaciśnij złączki, a następnie dokładnie sprawdź, czy nie występują żadne nieszczelności.

Krok 6: Wypełnienie układu. Po zakończeniu montażu należy wypełnić układ pneumatyczny powietrzem i dokładnie przetestować działanie układu. Upewnij się, że przewody pneumatyczne są odpowiednio zamocowane i nie występują w nich żadne nieszczelności.

Znacznik 6

MONTAŻ MOTOREDUKTORA

Montaż motoreduktora składa się z kilku kroków i wymaga precyzji, aby zapewnić prawidłowe działanie urządzenia. Poniżej znajdziesz krótki opis procesu montażu motoreduktora

Krok 1: Przygotowanie narzędzi i elementów. Przed rozpoczęciem montażu przygotuj narzędzia: klucze, śruby, wkręty i inne elementy montażowe, potrzebne do zamocowania motoreduktora. Upewnij się, że wszystkie elementy motoreduktora są dostępne i gotowe do montażu.

Ilustracja przedstawia silnik oraz motoreduktor. Motoreduktor składa się prostokątnego kształtu elementu z różnymi wgłębieniami i wypustkami. Z przodu na boku ma okrągły element z dziurą w środku.

Krok 2: Umieszczenie motoreduktora. Umieść motoreduktor w odpowiednim miejscu, tak by miał stabilne podparcie. W zależności od zastosowania może to być rama, płytka montażowa lub inna powierzchnia mocująca. Pamiętaj, aby umieścić motoreduktor w taki sposób, aby można było łatwo dostać się do wszystkich elementów, które będą wymagały konserwacji lub naprawy.

Ilustracja przedstawia wsadzenie rurki z silnika do otworu z boku motoreduktora.

Krok 3: Montaż osłon i przyłączy. Po umieszczeniu motoreduktora w odpowiednim miejscu należy zamocować osłony, które chronią urządzenie przed uszkodzeniami i zapewniają bezpieczeństwo pracy. Podłącz również wszystkie przewody elektryczne potrzebne do zasilania motoreduktora.

Ilustracja przedstawia silnik przymocowany do motoreduktora. Śruby u podstawy silnika są dokręcane przez narzędzie.

Krok 4: Montaż przekładni. Zamocuj przekładnię na wałku wyjściowym motoreduktora. W zależności od rodzaju przekładni i motoreduktora może to wymagać uzycia narzędzi i elementów montażowych, takich jak śruby lub nakrętki. Upewnij się, że przekładnia jest prawidłowo osadzona / zabezpieczona.

Ilustracja przedstawia połączony motoreduktor z silnikiem i zamontowanymi śrubami u podstawy silnika.

Krok 5: Testowanie motoreduktora. Po zakończeniu montażu motoreduktora należy dokładnie przetestować jego działanie, aby upewnić się, że działa prawidłowo i bezpiecznie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są zamocowane i zabezpieczone, a także czy przekładnia działa prawidłowo i bez żadnych zakłóceń.

Znacznik 7

MONTAŻ REDUKTORA

Ilustracja przedstawia reduktor trapezowatego kształtu z zaokrąglonymi bokami. Z boku reduktora są dwa płaskie okręgi, jeden z nich ma pusty środek.

Montaż reduktora wymaga dokładności i precyzji, aby zapewnić prawidłowe działanie urządzenia. Poniżej znajdziesz krótki opis procesu montażu reduktora:

Krok 1: Przygotowanie narzędzi i elementów. Przed rozpoczęciem montażu przygotuj narzędzia, takie jak klucze, śruby, wkręty i inne elementy montażowe, potrzebne do zamocowania reduktora. Upewnij się, że wszystkie elementy reduktora są dostępne i gotowe do montażu.

Ilustracja przedstawia reduktor, przy podstawie otwory na śruby zostają wypełnione śrubami.

Krok 2: Umieszczenie reduktora. Umieść reduktor w odpowiednim miejscu, tak by miał stabilne podparcie. W zależności od zastosowania może to być rama, płytka montażowa lub inna powierzchnia mocująca. Pamiętaj, aby umieścić reduktor w taki sposób, by wszystkie elementy, które będą wymagały konserwacji lub naprawy, były łatwo dostępne.

Ilustracja przedstawia dokręcone śruby przy podstawie reduktora. Z jego boku do otworu z boku wsadzony został element cylindrycznego kształtu.

Krok 3. Montaż wałków i przekładni. Po umieszczeniu reduktora w odpowiednim miejscu zamocuj walki i przekładnie. Upewnij się, że przekładnie są prawidłowo osadzone i zabezpieczone. W zależności od typu reduktora może to wymagać użycia specjalnych narzędzi i elementów montażowych.

Ilustracja przedstawia nałożenie elementu cylindrycznego kształtu na wystający element cylindrycznego kształtu z reduktora.

Krok 4: Montaż osłon. Zamocuj osłony, które chronią urządzenie przed uszkodzeniami i zapewniają bezpieczeństwo pracy. Upewnij się, że osłony są prawidłowo zamocowane i zabezpieczone.

Krok 5: Testowanie reduktora. Po zakończeniu montażu reduktora dokładnie przetestuj jego działanie, aby upewnić się, że działa prawidłowo i bezpiecznie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są zamocowane i zabezpieczone, a także czy reduktor działa prawidłowo i bez żadnych zakłóceń.

Znacznik 8

MONTAŻ ZAWORU PNEUMATYCZNEGO

Montaż zaworu pneumatycznego jest stosunkowo prostym procesem, który wymaga kilku podstawowych kroków. Poniżej znajdziesz krótki opis procesu montażu zaworu pneumatycznego

Krok 1: Przygotowanie narzędzi i elementów. Przed rozpoczęciem montażu przygotuj narzędzia: klucze, wkręty, przewody pneumatyczne, zaciski i inne elementy montażowe, które są potrzebne do zamocowania zaworu pneumatycznego. Upewnij się, że wszystkie elementy zaworu są dostępne i gotowe do montażu.

Ilustracja przedstawia zawór pneumatyczny, który jest prostokątnego kształtu z dwoma wypustkami, z otworami z góry oraz dwoma wypustkami o kształcie probówki z dołu. Z boku wystaje prostokątny element z otworem.

Krok 2: Umieszczenie zaworu. Umieść zawór w odpowiednim miejscu, tak by miał stabilne podparcie. Zawór można umieścić w specjalnej skrzynce lub na płycie montażowej. Pamiętaj, aby umieścić zawór w taki sposób, by wszystkie elementy, które będą wymagały konserwacji lub naprawy, były łatwo dostępne.

Ilustracja przedstawia włożenie dwóch podłużnych śrub w zawór pneumatyczny.

Krok 3: Podłączenie przewodów pneumatycznych. Po umieszczeniu zaworu w odpowiednim miejscu należy podłączyć przewody pneumatyczne. Upewnij się, że przewody są prawidłowo osadzone i zabezpieczone. W zależności od zastosowania może to wymagać użycia zacisków i innych elementów montażowych.

Ilustracja przestawia przewód z sześciokątną nakrętką nad zaworem pneumatycznym.

Ilustracja przedstawia połączony zawór pneumatyczny z przewodem na jednej z wypustek z otworem.

Krok 4: Montaż zasilania. Zamocuj zasilanie, czyli źródło sprężonego powietrza, które będzie dostarczane do zaworu. Upewnij się, że zasilanie jest prawidłowo podłączone i zabezpieczone.

Ilustracja przedstawia połączony zawór pneumatyczny z przewodami na obu wypustkach i podłączanie przewodu do dolnej wypustki z otworem.

Ilustracja przedstawia opisany wcześniej element, lecz teraz ma ściągnięty prostokątny element z boku, który jest cylindrycznego kształtu z wypustką. Po ściągnięciu widoczne są stalowe niewielkie ramiona elementu, do którego zbliża się przewód z dwoma końcówkami (zieloną oraz niebieską).

Krok 5: Testowanie zaworu. Po zakończeniu montażu zaworu pneumatycznego należy dokładnie przetestować jego działanie, aby upewnić się, że działa prawidłowo i bezpiecznie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są prawidłowo zamocowane i zabezpieczone, a także czy zawór działa prawidłowo i bez żadnych zakłóceń.

Znacznik 9

MONTAŻ PRZEPUSTNICY

Montaż przepustnicy to proces, w którym przepustnica jest instalowana i podłączana do systemu regulującego przepływ powietrza lub płynu. Poniżej znajdziesz krótki opis montażu przepustnicy:

Krok 1: Przygotowanie narzędzi i elementów. Przed rozpoczęciem montażu przygotuj narzędzia: klucze, śruby, podkładki, przewody i inne elementy, potrzebne do zamocowania przepustnicy. Upewnij się, że wszystkie elementy są dostępne i gotowe do montażu.

Ilustracja przedstawia przepustnice w kształcie pierścienia, w środku znajduje się lekko obrócony płaski element. Po przeciwnych stronach przepustnicy znajdują się wypustki.

Krok 2: Umieszczenie przepustnicy. Umieść przepustnicę w odpowiednim miejscu, tak by zapewnić jej stabilne podparcie. Przepustnicę można umieścić bezpośrednio na wlocie powietrza lub na przewodzie doprowadzającym płyn. Pamiętaj, aby umieścić przepustnicę w taki sposób, by wszystkie elementy, które będą wymagały konserwacji lub naprawy, były łatwo dostępne.

Ilustracja przedstawia przepustnice, gdy na wypustki na pierścieniu zostały nałożone cylindrycznego kształtu elementy.

Krok 3: Podłączenie przewodów. Po umieszczeniu przepustnicy w odpowiednim miejscu należy podłączyć przewody powietrzne lub przewody płynowe. Upewnij się, że przewody są prawidłowo osadzone i zabezpieczone. W zależności od zastosowania może to wymagać użycia zacisków i innych elementów montażowych.

Krok 4: Montaż napędu. Zamocuj napęd, który będzie kontrolował przepływ powietrza lub płynu przez przepustnicę. Napęd może być elektryczny lub mechaniczny, w zależności od konkretnych wymagań aplikacji. Upewnij się, że napęd jest prawidłowo zamocowany zabezpieczony.

Krok 5: Testowanie przepustnicy. Po zakończeniu montazu przepustnicy nalezy dokładnie przetestować jej działanie, aby upewnić się, że działa prawidłowo i bezpiecznie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są prawidłowo zamocowane i zabezpieczone, a także czy przepustnica działa prawidłowo i bez żadnych zakłóceń.

Znacznik 10

ZESPÓŁ PRZYGOTOWANIA POWIETRZA

Zespół przygotowania powietrza to urządzenie, które służy do oczyszczania, osuszania, regulacji ciśnienia i smarowania powietrza w instalacji pneumatycznej. Poniżej znajdziesz ogólny opis procesu montażu zespołu przygotowania powietrza

Krok 1: Przygotowanie powierzchni. Przed rozpoczęciem montazu zespołu przygotowania powietrza należy przygotować odpowiednie powierzchnie, na których urządzenie zostanie zamontowane. Powierzchnie te powinny być czyste, suche i wolne od zanieczyszczeń, które mogą wpłynąć na działanie zespołu.

Ilustracja przedstawia zespół przygotowania powietrza, który składa się z poziomego paska z pięcioma prostokątami. W pierwszym znajduje się cylindrycznego kształtu obudowa wystająca tylko z góry, drugi prostokąt ma z góry cylindrycznego kształtu obudowę z niebieską końcówką, na dole zwężający się element cylindrycznego kształtu. Następny prostokąt jest bez niczego. Kolejne dwa są czarne i cylindrycznego kształtu.

Krok 2: Montaż filtra. Pierwszym etapem montażu zespołu przygotowania powietrza jest zamocowanie filtra powietrza. Filtr jest zazwyczaj umieszczony na wejściu do zespołu i służy do usuwania zanieczyszczeń, takich jak kurz, pył i olej z powietrza. Filtr jest zwykle mocowany za pomocą śrub lub zacisków, a przewody powietrzne są podłączane do odpowiednich portów.

Krok 3: Montaż regulacji ciśnienia. Zamocuj regulację ciśnienia, która służy do kontrolowania ciśnienia powietrza w instalacji pneumatycznej. Regulacja ciśnienia jest zwykle zamocowana na wyjściu z filtra i zabezpieczona zaciskami lub śrubami.

Ilustracja przedstawia zespół przygotowania powietrza, za paskiem z prostokątami znajduje się płaska blaszka z otworami do zamontowania tych elementów.

Krok 4: Montaż osuszacza. Kolejnym etapem jest zamocowanie osuszacza, który służy do usuwania wilgoci z powietrza. Osuszacz jest zwykle zamontowany na wyjściu z regulacji ciśnienia i zabezpieczony zaciskami lub śrubami. Należy również podłączyć przewody powietrzne do odpowiednich portów.

Ilustracja przedstawia śrubokręt dokręcający zespół przygotowania powietrza do blaszki.

Krok 5: Montaż smarownika. Ostatnim etapem montażu jest zamocowanie smarownika, który służy do smarowania elementów w instalacji pneumatycznej. Smarownik jest zwykle zamocowany na wyjściu z osuszacza i zabezpieczony zaciskami lub śrubami. Należy również podłączyć przewody powietrzne do odpowiednich portów,

Krok 6: Testowanie zespołu. Po zakończeniu montażu zespołu przygotowania powietrza przetestuj jego działanie, aby upewnić się, że działa prawidłowo bezpiecznie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są prawidłowo zamocowane i zabezpieczone, a także czy zespół działa prawidłowo i bez żadnych zakłóceń.

Znacznik 11

SIŁOWNIKI PNEUMATYCZNE

Siłownik pneumatyczny to urządzenie, które zamienia energię sprężonego powietrza na energię mechaniczną, służącą do przesuwania, obracania lub podnoszenia elementów w maszynach i urządzeniach. Poniżej znajdziesz ogólny opis procesu montażu siłownika pneumatycznego:

Krok 1: Przygotowanie powierzchni. Przed rozpoczęciem montażu siłownika pneumatycznego należy przygotować odpowiednie powierzchnie, na których urządzenie zostanie zamontowane. Powierzchnie te powinny być czyste, suche i wolne od zanieczyszczeń, które mogą wpłynąć na działanie siłownika.

Ilustracja przedstawia prostokątny siłownik pneumatyczny. Z góry jest pierścieniowatego kształtu wypustka. Po prawej stronie znajdują się dwa cylindrycznego kształtu wypuklenia. Obok pierścienia znajdują się dwa otwory na śruby, a nad nimi są śruby.

Krok 2: Montaż siłownika. Zamocuj siłownik na odpowiednim elemencie maszyny lub urządzenia. Siłownik jest zwykle mocowany za pomocą śrub lub zacisków. Przed montażem upewnij się, że siłownik jest odpowiedniego rozmiaru i typu.

Ilustracja przedstawia siłownik pneumatyczny z wkręconymi już śrubami. Obok bocznych, cylindrycznych uwypukleń znajdują się dwa przewody.

Krok 3: Podłączenie przewodów pneumatycznych. Po zamontowaniu siłownika należy podłączyć przewody pneumatyczne do odpowiednich portów na siłowniku. Upewnij się, że przewody są odpowiednio podłączone i zabezpieczone przed wypadnięciem lub uszkodzeniem.

Ilustracja przedstawia połączenie siłownika pneumatycznego z dwoma przewodami. 

Krok 4: Testowanie siłownika. Po zakończeniu montażu siłownika pneumatycznego przetestuj jego działanie, aby upewnić się, że działa prawidłowo i bezpiecznie. Sprawdź, czy siłownik przesuwa się lub obraca zgodnie z oczekiwaniami, a także czy nie występują żadne zakłócenia lub problemy.

Powiązane ćwiczenia