Walory turystyczne Izraela
Walory turystyczne Izraela
Cele lekcji
Cel ogólny: przedstawienie walorów turystycznych Izraela.
a) Wiadomości
Uczeń:
wie, gdzie leży Izrael,
wie, w jakich strefach klimatycznych leży Izrael,
zna walory przyrodnicze Izraela,
potrafi wymienić najsłynniejsze zabytki Izraela,
charakteryzuje klimat Izraela,
wymienia elementy sieci hydrograficznej,
b) Umiejętności
Uczeń potrafi:
wskazać na mapie Izrael,
scharakteryzować walory przyrodnicze i pozaprzyrodnicze Izraela,
zająć stanowisko i scharakteryzować konflikt zbrojny w Izraelu.
c) Postawy
Uczeń docenia wagę różnych źródeł wiedzy o środowisku przyrodniczym.
2. Metoda i forma pracy
Wykład, pogadanka, pokaz multimedialny.
3. Środki dydaktyczne
Pokaz multimedialny (można wykorzystać podane w bibliografii strony internetowe bądź prezentację pt. „Walory turystyczne Izraela”), mapa fizyczna świata.
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Czynności organizacyjne, powitanie, sprawdzenie listy obecności.
Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji, podanie celów lekcji.
Nauczyciel rozpoczyna od krótkiego wstępu dotyczącego Izraela:
„I odmienię los mojego ludu izraelskiego,
tak że odbudują spustoszone miasta i osiedlą się w nich,
nasadzą winnice i będą pić ich wino,
założą ogrody i będą jeść z nich owoce.
Zaszczepię ich na ich ziemi;
i nikt ich już nie wyrwie z ich ziemi, którą im dałem –
mówi Jahwe – twój Bóg”.
b) Faza realizacyjna
Nauczyciel prosi uczniów o odgadnięcie, o jakim kraju będzie mowa. Następnie prosi uczniów o dokładne obejrzenie prezentacji multimedialnej i uzupełnienie tabeli:
Walory przyrodnicze | Walory pozaprzyrodnicze |
c) Faza podsumowująca
Podsumowanie lekcji: nauczyciel prosi o odczytanie informacji z tabeli.
5. Bibliografia
Mydel R., Groch J., Przeglądowy atlas świata – Afryka, Fogra, Kraków 1998.
strony internetowe:
Wideński M., Atlas geograficzny dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, Wydawnictwo Ortus, Olsztyn 2005.
6. Załączniki
a) Karta pracy ucznia
brak
b) Zadanie domowe
Scharakteryzuj konflikt w Izraelu.
Praca dla chętnych: Przedstaw informacje na temat turystyki Izraela. Możesz wykorzystać dowolną formę, wykonać na przykład folder czy plakat.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak