Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Walory turystyczne Izraela

Cele lekcji

Cel ogólny: przedstawienie walorów turystycznych Izraela.

a) Wiadomości

Uczeń:

  • wie, gdzie leży Izrael,

  • wie, w jakich strefach klimatycznych leży Izrael,

  • zna walory przyrodnicze Izraela,

  • potrafi wymienić najsłynniejsze zabytki Izraela,

  • charakteryzuje klimat Izraela,

  • wymienia elementy sieci hydrograficznej,

b) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • wskazać na mapie Izrael,

  • scharakteryzować walory przyrodnicze i pozaprzyrodnicze Izraela,

  • zająć stanowisko i scharakteryzować konflikt zbrojny w Izraelu.

c) Postawy

Uczeń docenia wagę różnych źródeł wiedzy o środowisku przyrodniczym.

2. Metoda i forma pracy

Wykład, pogadanka, pokaz multimedialny.

3. Środki dydaktyczne

Pokaz multimedialny (można wykorzystać podane w bibliografii strony internetowe bądź prezentację pt. „Walory turystyczne Izraela”), mapa fizyczna świata.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Czynności organizacyjne, powitanie, sprawdzenie listy obecności.

Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji, podanie celów lekcji.

Nauczyciel rozpoczyna od krótkiego wstępu dotyczącego Izraela:

„I odmienię los mojego ludu izraelskiego,
tak że odbudują spustoszone miasta i osiedlą się w nich,
nasadzą winnice i będą pić ich wino,
założą ogrody i będą jeść z nich owoce.
Zaszczepię ich na ich ziemi;
i nikt ich już nie wyrwie z ich ziemi, którą im dałem –
mówi Jahwe – twój Bóg”.

b) Faza realizacyjna

Nauczyciel prosi uczniów o odgadnięcie, o jakim kraju będzie mowa. Następnie prosi uczniów o dokładne obejrzenie prezentacji multimedialnej i uzupełnienie tabeli:

Walory przyrodnicze

Walory pozaprzyrodnicze

c) Faza podsumowująca

Podsumowanie lekcji: nauczyciel prosi o odczytanie informacji z tabeli.

5. Bibliografia

  1. Mydel R., Groch J., Przeglądowy atlas świata – Afryka, Fogra, Kraków 1998.

  2. strony internetowe:

http://www.izrael.prv.pl/

http://www.odyssei.com.pl/

  1. Wideński M., Atlas geograficzny dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, Wydawnictwo Ortus, Olsztyn 2005.

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

brak

b) Zadanie domowe

Scharakteryzuj konflikt w Izraelu.

Praca dla chętnych: Przedstaw informacje na temat turystyki Izraela. Możesz wykorzystać dowolną formę, wykonać na przykład folder czy plakat.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RfHZW0yAS6y2M

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 111.15 KB w języku polskim
RYaD6a6Zh9CWF

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 19.50 KB w języku polskim