Mechanik pojazdów kolejowych w zależności od wykonywanych zadań zawodowych może pracować w następujących warunkach:

  • w pomieszczeniach zamkniętych hal produkcyjnych i naprawczych

    R9ljGGVqIilog
    Źródło: Autor nieznany, Tunel, dostępny w internecie: www.pexels.com, tylko do użytku edukacyjnego na zpe.gov.pl.
  • w warsztatach

    RB1CvWUpwIJrt
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., Warsztat mechaniczny, licencja: CC BY-SA 3.0.
  • w sztucznym lub naturalnym oświetleniu

    R6jeGbCIZsaP6
    Źródło: Autor nieznany, Zajezdnia, dostępny w internecie: www.pexels.com, tylko do użytku edukacyjnego na zpe.gov.pl.
  • na wolnym powietrzu, na wyznaczonych do naprawy taboru torach kolejowych

    R1bZXMfPv20OY
    Źródło: Bernard Sellier, Zajezdnia, dostępny w internecie: www.pexels.com, tylko do użytku edukacyjnego na zpe.gov.pl.
  • w otwartej przestrzeni także na wysokości

    RrFAt8HE5TYUm
    Źródło: bfleeson, Hala warsztatowa, dostępny w internecie: www.pixabay.com, tylko do użytku edukacyjnego na zpe.gov.pl.
  • w zmiennych warunkach atmosferycznych

    R1IIuux4JsqBu
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., Pociąg na torach, licencja: CC BY-SA 3.0.
  • samodzielnie lub w zespole

    RaKc7X5enRqKW
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., Inspekcja, licencja: CC BY-SA 3.0.
  • w pozycji stojącej lub dostosowanej do warunków miejsca naprawy

    RY10qZdEc0tTg
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., Kontrola, licencja: CC BY-SA 3.0.
  • w systemie jednozmianowym lub wielozmianowym (w zależności od miejsca zatrudnienia)

    R1BsjGHVOdEOn
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., Czas pracy, licencja: CC BY-SA 3.0. Obrazy: pixabay.com, pexels.com, unsplash.com.
  • wykorzystując specjalistyczne narzędzia oraz przyrządy pomiarowe

    R1QGhfKOpnQZY
    Źródło: Rash, Wygładzanie spawów, dostępny w internecie: www.pexels.com, tylko do użytku edukacyjnego na zpe.gov.pl.
  • w środowisku narażonym na hałas

    RsGaPYuMvHGuL
    Źródło: ceramic, Nauszniki, dostępny w internecie: www.pexels.com, tylko do użytku edukacyjnego na zpe.gov.pl.