Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1QKmIud3shhE
Ilustracja przedstawia otwarty zeszyt w linie, który leży na blacie z drewnianych desek. Zeszyt jest niezapisany, leży na nim długopis.

Warsztaty interpretacyjne. Czesław Miłosz To

Poezja jako zachwyt i poezja jako pamięć. Ucieczka przed złem świata czy próba ocalenie tego, co w świecie piękne - jak definiował swoją misję Czesław Miłosz? Czy była to w istocie misja, czy strategia obronna? W wierszu To poeta przyznaje się do wszechogarniającego doświadczenia egzystencjalnego lęku. I właśnie ten lęk jest uzasadnieniem jego twórczości. Niepokój kieruje poetą i prowadzi w stronę poszukiwań metafizycznych.

W tej części cyklu lekcji, która została poświęcona nauce metody czytania i analizowania wierszy oraz opracowywania pisemnej interpretacji, na przykładzie  wiersza Czesława Miłosza To, przećwiczysz zdobyte dotąd umiejętności.

Twoje cele
  • Sformułujesz tezę interpretacyjną wiersza To Czesława Miłosza.

  • Określisz cel zastosowania dwóch planów czasowych w utworze.

  • Wskażesz motywy poetyckie pojawiające się w wierszu.

  • Dokonasz interpretacji utworu To.