Poezja jako zachwyt i poezja jako pamięć. Ucieczka przed złem świata czy próba ocalenie tego, co w świecie piękne - jak definiował swoją misję Czesław Miłosz? Czy była to w istocie misja, czy strategia obronna? W wierszu To poeta przyznaje się do wszechogarniającego doświadczenia egzystencjalnego lęku. I właśnie ten lęk jest uzasadnieniem jego twórczości. Niepokój kieruje poetą i prowadzi w stronę poszukiwań metafizycznych.
W tej części cyklu lekcji, która została poświęcona nauce metody czytania i analizowania wierszy oraz opracowywania pisemnej interpretacji, na przykładzie wiersza Czesława Miłosza To, przećwiczysz zdobyte dotąd umiejętności.
Sformułujesz tezę interpretacyjną wiersza To Czesława Miłosza.
Określisz cel zastosowania dwóch planów czasowych w utworze.
Wskażesz motywy poetyckie pojawiające się w wierszu.
Dokonasz interpretacji utworu To.