Każdy z nas wielokrotnie przygotowywał lub korzystał z różnych roztworów, często wieloskładnikowych, o różnych stężeniach. Dzięki temu, że cukier (sacharoza) bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie, możemy pić napoje mniej lub bardziej słodkie, tak jak lubimy. Podobnie jest w pracowni chemicznej, w której korzystamy z roztworów o różnych stężeniach. Jak je przygotować? Nienasycony, nasycony, przesycony – jak przygotować obecnie potrzebny roztwór? Do czego przydaje się roztwór przesycony?
Wyjaśnisz pojęcie: „rozpuszczalność substancji” i określisz, jakie czynniki na to wpływają.
Zinterpretujesz wykresy rozpuszczalności różnych substancji w wodzie.
Wyjaśnisz pojęcia: „roztwór nienasycony”, „roztwór nasycony” oraz „roztwór przesycony”.
Zaprojektujesz i przeprowadzisz doświadczenie, które pozwoli otrzymać roztwór o pożądanym stężeniu.