Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1IS7nBiyNqXB
Na zdjęciu jest model kuli ziemskiej z wypukłymi kontynentami. Kula ziemska znajduje się na łonie przyrody. Przy kuli ziemskiej stoi małe dziecko i wskazuje patykiem - wskaźnikiem Irlandię. Po lewej stronie chłopca dłoń wskazuje palcem miejsce na mapie leżące w Europie.

Formy przekazu informacji geograficznej

Źródło: dostępny w internecie: https://pixabay.com/pl/photos/nauka-geografia-nauczanie-dziecko-928638/, domena publiczna.

Zadaniem każdej nauki, również geografii, jest pozyskiwanie i prezentowanie informacji o przedmiocie badań. Wiesz już, że źródła informacji geograficznych dzielą się na bezpośrednie oraz pośrednie. Do tych pierwszych zaliczamy obserwacje terenowe, pomiary, eksperymenty oraz wywiady i ankiety. Pośrednie zaś to m.in. fotografie, schematy i rysunki. Są one uzupełnieniem pisemnej formy przekazu. Jakie są zastosowania źródeł pośrednich i bezpośrednich?

Twoje cele
  • Opiszesz różnorodne formy prezentacji informacji geograficznej

  • Ocenisz zastosowanie różnych form przekazu informacji geograficznej

  • Przedstawisz możliwości wykorzystania różnych form informacji