Zdjęcie przedstawia trzech starszych mężczyzn stojących obok siebie. Mają oni siwe krótkie włosy, mężczyzna stojący w środku ma długą siwą brodę. Ubrani są w marynarki, kamizelki i koszule. W tle rosną palmy.
Nauka, czyli postęp urzeczywistniony
Thomas Edison, John Burroughs i Henry Ford.
Źródło: Hunt, Ft. Myers, Wikimedia Commons, domena publiczna.
W latach 30. XIX w., kiedy po śmierci niemieckiego filozofa Georga Wilhelma Friedricha jego szkoła podzieliła się na dwa wrogie pod względem politycznym nurty, coraz większą popularność, a wkrótce dominację, zdobył nowy system myślowy, którego twórcą był Francuz August Comte. Jego koncepcje, wyłożone w opublikowanej wówczas sześciotomowej rozprawie o filozofii pozytywnej i dotyczące przede wszystkim nauki, opierały się na zakwestionowaniu sensu dociekań metafizycznych, tak charakterystycznych dla niemieckiego idealizmu, oraz minimalizmie poznawczym.
Źródło: Contentplus.sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Twoje cele
Wyjaśnisz, czym był pozytywizm.
Scharakteryzujesz, jak rozwinęła się nauka w XIX wieku.
Opiszesz wpływ filozofii pozytywistycznej na wynalazczość.
Opiszesz, jak nauka i przemysł zmieniały świat.