Gdy chcesz ułożyć ankietę dla wszystkich uczniów w klasie, piszesz ogłoszenie na blogu czy opracowujesz własne CV, potrzebne do znalezienia pierwszej pracy, zwykle korzystasz z dokumentu tekstowego, ze zdefiniowanymi czcionkami, marginesami oraz stylami. Żeby modyfikować plik, na którym pracujesz, należy użyć szablonu – dzięki nim tworzenie wybranego tekstu staje się szybsze i łatwiejsze.
Więcej informacji dotyczących pracy w edytorze tekstu znajdziesz w e‑materiałach:
Wykorzystanie zasad typograficznych w edytorze tekstuWykorzystanie zasad typograficznych w edytorze tekstu,
Praca z tabelami i tabulatorami w edytorze tekstuPraca z tabelami i tabulatorami w edytorze tekstu,
Zaawansowane przetwarzanie dokumentów w edytorze tekstuZaawansowane przetwarzanie dokumentów w edytorze tekstu,
Równania matematyczne w edytorze tekstuRównania matematyczne w edytorze tekstu,
Formularze w edytorze tekstuFormularze w edytorze tekstu,
Współpraca podczas edycji dokumentów w edytorze tekstuWspółpraca podczas edycji dokumentów w edytorze tekstu,
Wykorzystanie chmury w edytorze tekstuWykorzystanie chmury w edytorze tekstu,
Przygotowanie dokumentu do wydruku w edytorze tekstuPrzygotowanie dokumentu do wydruku w edytorze tekstu,
Spisy elementów w edytorze tekstuSpisy elementów w edytorze tekstu,
Stopki, nagłówki i pola dynamiczne w edytorze tekstuStopki, nagłówki i pola dynamiczne w edytorze tekstu,
Makra w edytorze tekstuMakra w edytorze tekstu,
Autoformatowanie w edytorze tekstuAutoformatowanie w edytorze tekstu,
Korespondencja seryjna w edytorze tekstuKorespondencja seryjna w edytorze tekstu.
Przeanalizujesz zasady tworzenia nowego szablonu.
Prześledzisz, jak edytować szablon.
Stworzysz dokument tekstowy w oparciu o szablon.