R92eUOQVVQ4Vp
Zdjęcie przedstawia cienką łodygę rośliny oraz fragment zielonego liścia. Tło jest zielone, rozmazane.

Arbor Day

Źródło: dostępny w internecie: www.unsplash.com [dostęp 16.05.2022], domena publiczna.

Dzień Drzewa

Nikt nie zakwestionuje korzyści płynących dla ludzi z istnienia drzew – począwszy od tlenu, dzięki któremu oddychamy, poprzez soczyste owoce, aż po drewno, z którego budujemy domy. Latem drzewa chronią nas przed palącym słońcem, zimą – przed silnym wiatrem. Bez wątpienia życie bez drzew byłoby dla nas niezwykle trudne. Czy jednak dostatecznie się o nie troszczymy i dostrzegamy dobro, które nam dają? Czy w kraju, w którym mieszkasz, istnieje polityka ochrony ich dobrostanu? W jaki sposób TY możesz zatroszczyć się o drzewa i czy uważasz, że jest to konieczne? Czy słyszałeś/słyszałaś o akcjach, których celem jest ochrona drzew i lasów? W tym materiale masz okazję dowiedzieć się więcej na temat Dnia Drzewa, który obchodzi się w kwietniu na całym świecie.

pl
Twoje cele
  • Na podstawie przeczytanych i wysłuchanych tekstów poznasz słownictwo związane z drzewami i ich gatunkami oraz z pozytywnym wpływem drzew na życie człowieka, a następnie użyjesz nowo poznanych wyrazów m.in. w kontekstach komunikacyjnych.

  • Po przeanalizowaniu tekstu wskażesz pozytywne aspekty zalesiania oraz wyjaśnisz, jaki jest cel obchodów Dnia Drzewa (Arbor Day).

  • Stosując poznane wyrażenia i informacje z e‑materiału, stworzysz wpis na szkolny blog zachęcający społeczność szkolną do sadzenia drzew w Dniu Drzewa i podasz argumenty potwierdzające zasadność czynnego uczestnictwa w tym wydarzeniu.