Tworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap VII
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.
Ten e‑materiał jest kolejną częścią serii, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.
Podstawowe informacje o programie Unreal Engine zostały zawarte w e‑materiałach:
Wprowadzenie – Unreal Engine, etap IWprowadzenie – Unreal Engine, etap I,
Mapa i assety – Unreal Engine, etap IIMapa i assety – Unreal Engine, etap II.
Pozostałe e‑materiały z serii dotyczącej tworzenia gry:
Kontrola obiektów – Unreal Engine, etap IIIKontrola obiektów – Unreal Engine, etap III,
Materiały – Unreal Engine, etap IVMateriały – Unreal Engine, etap IV,
Modelowanie terenu – Unreal Engine, etap VModelowanie terenu – Unreal Engine, etap V,
Blueprint – Unreal Engine, etap VIBlueprint – Unreal Engine, etap VI,
Tworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIIITworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIII,
Warunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IXWarunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IX,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap XUlepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap X.
Dotychczas w serii e‑materiałów dowiedzieliśmy się, jak dodawać i kontrolować obiekty, a także jak tworzyć i edytować materiały. Zaprojektowaliśmy również nowy poziom gry, w którym stworzyliśmy mapę pokrytą atrakcyjnym wizualnie terenem. Poznaliśmy także system Blueprint Visual Scripting, czyli jedno z rozwiązań, służących usprawnieniu pracy twórców gier.
Dodasz do swojej gry przeszkody.
Poznasz zastosowanie mechaniki ragdoll.
Zaimplementujesz reakcję postaci na kolizję z przeszkodą.