RAxjYNGarsLSP
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie.

Tworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap VII

Źródło: Jonathan Kemper, dostępny w internecie: unsplash.com, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.

Ten e‑materiał jest kolejną częścią serii, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.

Podstawowe informacje o programie Unreal Engine zostały zawarte w e‑materiałach:

Pozostałe e‑materiały z serii dotyczącej tworzenia gry:

Już wiesz

Dotychczas w serii e‑materiałów dowiedzieliśmy się, jak dodawać i kontrolować obiekty, a także jak tworzyć i edytować materiały. Zaprojektowaliśmy również nowy poziom gry, w którym stworzyliśmy mapę pokrytą atrakcyjnym wizualnie terenem. Poznaliśmy także system Blueprint Visual Scripting, czyli jedno z rozwiązań, służących usprawnieniu pracy twórców gier.

Twoje cele
  • Dodasz do swojej gry przeszkody.

  • Poznasz zastosowanie mechaniki ragdoll.

  • Zaimplementujesz reakcję postaci na kolizję z przeszkodą.