Blender – światło, materiały i tekstury
Gdy spojrzysz pod nogi, zobaczysz prawdopodobnie podłogę, dywan lub ziemię. W grafice 3D jest to prawie zawsze płaska powierzchnia, jednak potrafisz ocenić, czy podłoga zrobiona jest np. z drewna, czy z innego materiału. Kafelki ceramiczne wyglądają inaczej od dobrze ubitego piasku lub asfaltu. Gdy zastanowisz się nad tym, łatwo zauważysz, że ta sama płaska powierzchnia może mieć różny wygląd, zależny od tego, z czego została zrobiona.
Czym jest zatem wygląd?
Obejrzyj dwa poniższe rendery. Znajdują się na nich trzy obiekty o identycznych wymiarach. Czy potrafisz powiedzieć, z jakich materiałów są wykonane?


Więcej informacji o programie Blender znajdziesz w e‑materiale Blender – podstawowe operacjeBlender – podstawowe operacje.
Wyjaśnisz, czym jest materiał.
Nadasz wygląd obiektom 3D.
Scharakteryzujesz tekstury i wskażesz, jak się ich używa.