Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R128IBdw99Hik
Zdjęcie przedstawia fragment płytki Arduino.

Arduino – Hello World w elektronice

Źródło: Félix Girault, domena publiczna.

Podczas pisania kodów źródłowych programów należy używać odpowiednich edytorów. Są to specjalizowane aplikacje, prezentujące kod w taki sposób, aby ułatwić jego odczytanie, przeanalizowanie i odnalezienie ewentualnych błędów. Pakiet Arduino IDE oddaje nam do dyspozycji takie narzędzie. Omówimy je podczas bieżącej lekcji.

Jeżeli programujemy w językach takich jak C/C++ lub używamy środowisk takich jak Delphi, posługujemy się wyłącznie komputerem. W przypadku platformy Arduino jest inaczej. Mamy do czynienia z oprogramowaniem, które nie jest uruchamiane bezpośrednio na komputerze stacjonarnym czy laptopie, ale przekazywane mikrokontrolerowi zamontowanemu na płytce. Dopiero wtedy jesteśmy w stanie sprawdzić, jak działa przygotowany szkic.

Twoje cele
  • Dowiesz się, jak podłączyć płytkę Arduino do komputera.

  • Poznasz oprogramowanie służące do pisania i kompilowania szkicu.

  • Uruchomisz pierwszy szkic na płytce Arduino Uno.

  • Uruchomisz symulację programu za pomocą środowiska Tinkercad.