Podczas pisania kodów źródłowych programów należy używać odpowiednich edytorów. Są to specjalizowane aplikacje, prezentujące kod w taki sposób, aby ułatwić jego odczytanie, przeanalizowanie i odnalezienie ewentualnych błędów. Pakiet Arduino IDE oddaje nam do dyspozycji takie narzędzie. Omówimy je podczas bieżącej lekcji.
Jeżeli programujemy w językach takich jak C/C++ lub używamy środowisk takich jak Delphi, posługujemy się wyłącznie komputerem. W przypadku platformy Arduino jest inaczej. Mamy do czynienia z oprogramowaniem, które nie jest uruchamiane bezpośrednio na komputerze stacjonarnym czy laptopie, ale przekazywane mikrokontrolerowi zamontowanemu na płytce. Dopiero wtedy jesteśmy w stanie sprawdzić, jak działa przygotowany szkic.
Dowiesz się, jak podłączyć płytkę Arduino do komputera.
Poznasz oprogramowanie służące do pisania i kompilowania szkicu.
Uruchomisz pierwszy szkic na płytce Arduino Uno.
Uruchomisz symulację programu za pomocą środowiska
Tinkercad
.