Nie mamy w zwyczaju zachwycać się tym, co otacza nas na co dzień. Krajobraz naszego miejsca zamieszkania jest dla nas swojski, zwyczajnie nam się opatrzył. Wystarczy jednak, że udamy się w podróż, niekoniecznie zagraniczną, by z zaciekawieniem rozglądać się i podziwiać otaczające nas widoki. Właśnie zachwyt nad tym, czego nie widzimy na co dzień, jest jednym z głównych motorów turystyki. Bardzo często za cel podróży obieramy te miejsca, które są po prostu odmienne od tych, w których mieszkamy – pragniemy wyjechać nad ocean, ludzie z Pomorza podróżują w góry, a ci z Podkarpacia chcą wypoczywać nad Bałtykiem.
Turystyka ma ogromną wartość edukacyjną, pozwala bowiem na odkrycie różnorodnych krajobrazów. Poszczególne regiony prześcigają się w pomysłach na promowanie miejscowych krajobrazów przyrodniczych i kulturowych, gdyż sprawny marketing pozwala przyciągnąć większą liczbę odwiedzających. To zaś napędza lokalną gospodarkę, co jest korzystne tak dla mieszkańców danego regionu, jak i dla całego kraju.
Opiszesz rolę turystyki i krajoznawstwa w poznawaniu zróżnicowania i piękna krajobrazów przyrodniczych i kulturowych Polski.
Wskażesz regiony Polski szczególnie wartościowe turystycznie.
Zaproponujesz sposoby promowania poszczególnych regionów Polski.